Precept eller Advance
Hej kattfolk!
Jag håller precis på att starta en butik, egentligen för draghundsutrustning, men det blir även ett basutbud för hund, katt och smådjur. Vi ska ha en sorts kattmat hemma, och väljer just nu mellan precept och advance.
Kom gärna med kommentarer på dessa foder, så jag får lättare att välja.
Vi kommer annars att ha bozita tetror med blötmat.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Advance är det på tok för mycket spannmål i. Hittar ingen innehållsförteckning på Percept så där kan jag inte yttra mig ännu.
Men jag tycker att ni ska förespråka färskfoder och spannmålsfritt torrfoder.

Bara vom &n hundemat tar fram sin kattkorv så har vi den hemma. Vi kommer att ha lite barf i frysen med.
Precepts adult: Beskrivning:
Den nya generationen kattmat är här. Den huvudsakliga proteinkällan är det högklassiga kycklingköttmjölet som Texas Farm har gjort sig känd för. Till detta har man lagt till ca 10% färskt kycklingkött för att ytterligare höja den redan tidigare höga smakligheten. Andra ingredienser som är helt nya är t.ex. tranbär, morötter, linfrö, rosmarin, pepparmint, maskros, kamomill. Självklart finns mineraler i kelaterad form och maten innehåller även ESTER-C. Hälsokost för din katt!
Analys:
Protein: 34%
Fett 22%
Aska: 7%
Fiber: 3%
Vatten: 10%
Kalcium: 1,1%
Fosfor: 0,85%
Magnesium: 0,08%
Fodertillsatser:
A-vitamin 16.000 IE/kg
D3-vitamin 800 IE/kg
E-vitamin 80 IE/kg
C-vitamin 50 mg/kg
Koppar: 8 mg/kg (kommaraminosyrakelat)
Selen 0,3 mg/kg (natriumselenit)
Taurin 0,14%
Ingredienser: Kycklingköttmjöl (44%), malet ris, färskt kycklingkött, kycklingfett, malen havre, betmassa, torkade ägg, naturligt kycklingsmakämne, lecitin, fiskolja, torkade alger, torkad morot, torkade tranbär, yuccapalmsextrakt, maskros, kamomill, pepparmynta, rosmarin, gurkmeja, taurin.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Det där låter faktiskt som ett förhållandevis bra foder, om man bortser från att ris står som andra ingrediens.
Någon annan får fylla på med åsikter :)
Vi har Precept hundmat och är HELNÖJDA!