Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1388 ggr
Sussi89
0

Upprörd!

Läste i en tidigt vi får varje onsdag om vad som händer i våran kommun och lite så. Där i finns bla annonser, djurannonser! Och idag läser jag en som skriver:

"2st Kattungar

6 veckor. Bortskänkes

tel: blablabla"

Vad i hela friden?! Menar hon/han att man kan komma och hämta dom nu? 6 veckor gamla?!!Skrikandes Nog för att man ofta ser dom som ger bort 10 veckors ungar. Men 6 veckor var droppen!

Får verkligen hoppas att dom menar att ungarna är 6 veckor nu, men att man inte får hämta hem dom förän om flera veckor! Men det ser inte så ut!

Borde jag ringa och fråga?!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Banankaka320
0

Ja ring och fråga, och meddela att dem ska vara hemma längre

[Daisy-Moa-Elsa]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Meddela även er lokala tidning om att de publicerat en annons som strider mot svensk lag.

Missannas
0

Tycker absolut du ska ringa och prata med dem, katterna kan ju inte föra sin egen talan. Kanske kan du passa på att tipsa om kattstatus.se och att de borde ta betalt för katterna.

Blir så himla trött av alla dessa människor som sabbar så för katternas situation, och direkt motverkar arbetet med att höja katternas status… Skrikandes

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[Anunnaki]
0

Ring och kolla om dt verkligen är så att de tänker ta sex veckor gamla katter från sin mamma. Ta reda på deras namn och adress och kontakta länstyrelsen fast om det är i Stockholm så bryr de sig inte så då är det bättre att försöka få kattägarna att förstå att det är elakt mot kattungarna och att det dessutom är olagligt.

Om flera ringer och får svaret att de tänker lämna ifrån sig kattungarna vid sex veckors ålder kan man ju göra en polisanmälan. jag gjorde det en gång beträffande kattungar i Gästrikland och polisen var på kattägaren på direkten.

Supinesophie
0

Det kan ju va så att de letar nya ägare redan nu och sen ger bort dem när de är tillräckligt gamla?

Men om de ger bort dem som de är, 6 veckor gamla, så är det ju hemskt!

Rumblebee
0

Med tanke på bristen på information i den annonsen så tror jag att det går att spekulera hejvilt om ungarna är 6 veckor och klara för leverans, eller om annonsören menar att dem är 6v. och man kan tinga, eller att dom är leveransklara om 6v.

Som sagt, det bästa är att höra sig av till annonsören och se hur det egentligen står till. Är ungarna 6v och enligt ägaren leveransklara så kan man ju tala om varför man inte ska sära dom från mamman så tidigt, och då även påpeka, både för säljaren och tidningen, att det är lagbrott att sälja så unga katter.

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har också sett den annonsen.. antar att vi bor i samma kommun, stackars kissar.. Vill så gärna ha katt men det finns inte tid eller ekonomi till det just nu eftersom att jag pluggar.