Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3654 ggr
Clariiz
0

Vad är det här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vad detta kan vara? Vi märkte lte i förrgår, och igår såg det ut såhär.
Ska ringa veterinären imorgon, men är det någon som vet vad det kan vara?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

OberonsMatte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han har synliga blinkhinnor. De kommer fram om katten är sjuk, men det kan också vara ett tecken på att katten har mask.

Verkar han pigg och kry i övrigt och är utekatt skulle jag gissa på mask.

Sajtvärd Katter iFokus

Clariiz
0

Han är pigg och äter som han ska. Han sover mycket men det har nog att göra med att han är ute och ränner hela nätterna.
Vi avmaskade honom nyligen så mask borde det inte vara..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

OberonsMatte
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker att ni bör hålla honom inomhus tills de synliga blinkhinnorna har försvunnit, så att ni kan ha koll på, matintag, avföring och hur han beter sig. Om han inte har en infektion är det iallafall ett tecken på att han är i dålig kondition.

Det kan vara så att han har mask trots att han nyligen blev avmaskad. Vilket avmaskningsmedel fick han och när?

Om ni inte vill avmaska en gång till i onödan finns det ett Kolla-masken-kit på Apoteket som man kan köpa. Då skickar man in ett avföringsprov som man får svar på.

Sajtvärd Katter iFokus

AnnaMaja0
0

Min hankatt har haft precis likadant i ca 1 vecka. Emellanåt syns inte blinkhinnorna alls, men långa stunder är de framme en bit. Han är också nyligen avmaskad. Men han beter sig precis som vanligt: äter med god aptit, dricker, gosar och busar. Och han är helt normal i magen och kissar som han ska. Har haft kontakt med veterinär ett par gånger och nu blir det ett besök på tisdag.

[Em_I_Am]
0

Bra att du ska ringa veterinären. Katter är duktiga på att annars dölja att de är sjuka. Så att även om katten i övrigt verkar pigg är det inte ett säkert tecken på att den inte är sjuk. Håll koll på honom som någon annan skrev. Jag hade nog även tempat honom. Hoppas kisse blir sig själv snart! :)