Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2730 ggr
[Lillfjanten]
0

Eukanuba eller RC?

jag fick en gratispåse Eukanuba igår och den ena katten älskade dem, den andra åt en kula, men gick sen raka vägen till sina vanliga matskålar med RC. vilken av dessa sorter gillar din katt bäst?

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina älskar RC iaf :D

MonicaLagerquist
0

Båda sorterna finns ju i en mängd olika varianter.Överlag så är nog RC den sämre av fabrikaten.

Stolt ägare till tre La permer

[Lillfjanten]
0

nu tänkte jag att det inte skulle diskuteras vilket foder som är bäst av dem, jag skrev inte det i första inlägget då jag trodde folk skulle hålla sig till frågan. nu är frågan vad KATTERNA FÖREDRAR. innehåll kan man diskutera i ett otal andra trådar.

[Anunnaki]
0

Man kan inte överlåta till sina katter att välja vilken mat man ska ge till dem. Med tillstaser som katter finner mycket attraktiva kan man få dem att äta nästan vad som helst. Läs på innehållsförteckningarna och ta reda på vad de oilka ingredienserna egentligen är. Är de angivna procentsatserna protein smältbart protein eller råprotein? Goggla på kvävefria extraktivämnen för att se hur tillverkaren genom att använda konstiga ord manipulerar kattägarna. Googla också på vegetabiliskt proteinisolat.

Skriv till leverantörerna/tillverkarna och fråga vad som gömmer sig bakom deras fikonspråk.

När man kommit fram till fabrikat som innehåller för katten ungefär lika bra ingredienser kan man låta katten välja mellan dessa.

Det är bl a RC som anger kvävefria extraktivämnen och vegetabiliskt proteinisolat.

[Lillfjanten]
0

Men kan vi återgå till trådfrågan? det finns en massa andra fodertrådar ni kan skriva i om ni vill duskutera innehållet, detta är en enkel fråga, och har man inte lust att svara på den, så varför inte låta bli? så tröttsamt när man inte kan respekteras.

#1 tack för att du svarade utan krusiduller.

MonicaLagerquist
0

TS har ju fortfarade inte sagt vilket foder det är som katten gillar.Bara fabrikatet på fodret.

[Lillfjanten]
0

#6  Det var Eukanuba Lamm och lever de fick smaka på, sedan har jag RC Sensible hemma. om det nu spelar någon roll då du inte svarade på frågan?

[Emma--]
0

Mina katter är inte så kräsna och äter det mesta.
Däremot om deras magar får välja så blir det eukanuba

Scully
0

Min sista katt älskade alla sorter RC jag gav henne, men hon total ratade Eukanuba.

MonicaLagerquist
0

Mina katter älskar allt torrfoder men de får inte äta det .

Jag har Eukanuba Kitten hemma så att jag kan ge det till besökande katter .Det brukar uppsakattas av de katter som hälsar på om de nu har tid att äta.De är ju här för annat Flört

[hehlenaaa]
0

Min får Eukanuba Kitten men ska såsmåningom gå över till Adult. Hon älskar Eukanuba, har inte velat ge RC åt henne.

[Forest]
0

Kan inte ge något av dessa foder pga allergi hos katten. Men våra fd katter har ätit båda sorterna och gillat dom.

Imitra
1

gud vad folk hugger och tar i här nu för tiden, glad att jag nästan aldrig är här numer. Folk får inte uttrycka en endaste åsikt som är lite ot, då blir personen ifråga halshuggen på plats.

Sorgligt!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[Lillfjanten]
0

¤13  att hålla sig till en enkel trådfråga är ingen konst precis, det förstår vem som helst. har man något annat att tillföra så finns massor av trådar, eller så kan man starta en klagotråd.

Sophey
0

Katterna blir som besatta om de kommer at lite Royal Canin kitten 36

Medarbetare på matlust

Missjohansson
0

Mina katter äter Ekanuba Aduld " varierar smakerna" och den lilla Kitten.
Har inte testat RC då min katter både tycker om maten och mår bra av den :)

IceJossan
0

Mina har nog inte smakat någon av Eukanubas sorter faktiskt. De har däremot fått smaka diverse RC-sorter och älskar dem. Framförallt RC Babycat 34 är de helt tokiga i! Det blir till att köpa en lite påse sånt när jag ska börja klickerträna katterna :)

Men de tycker jättemycket om alla torrfodersorter de får smaka på som godis, det spelar väldigt liten roll vad det är, så länge det är en annan sort än den de har i skålen (men om jag byter sort kan den förra sorten fungera jättebra som godis, hehe).