Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1372 ggr
Hanna-D
0

Flytta med katt

Finns det några bra tips när man ska flytta med katter? Har tre stycken som går in och ut som dom vill, vi flyttar från en gård till en annan, brukar katterna "förstå" att dom bor i ett nytt hus eller är risken stor att de springer bort efter en flytt?

[Anunnaki]
0

Jag har aldrig haft några problem med att flytta med katter. Dels har jag flyttat rätt mycket med en katta. Vi flyttade permanet tre gånger med henne plus att hon bodde hos mina föräldrar en tid i samband med en flytt. Dessutom följde hon med på stugsemestrar flera gånger. Jag släppte bara ut henne för hon lämnde aldrig mig.

Just nu har jag tre katter som flyttat in hos mig som vuxna katter. De har har varit både ute och inne där de bott innan de kom till mig. Två av dem var vanvårdsfall. Alla tre vet precis var de hör hemma och två av dem lämnar inte ens gården.

Katter förstår mycket bra var de hör hemma men du kan ju låta henne var inomhus några dagar i början och när du börjar släppa ut henne tidigt på dagen och när du har lite sysslor ute.