Krafsar på golvet
Har en liten fundering..
Min hankatt (ca 1 år) krafsar ett par gånger om dagen på hallgolvet utanför toaletten. Drygt 50cm utanför toadörren står han och krafsar, men vad jag kan se finns det inget där.
Vad kan detta beteende bero på?
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Min fyraåriga honkatt gör samma sak, det har hon alltid gjort. Hon krafsar (eller som jag kallar det, "städar") överallt - ofta runt badrummet eller matskålarna i köket. Ibland har jag t.o.m sett henne krafsa upp på lister och väggar. Vore rätt kul att veta vad det beror på!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag tror att en pyttefläck av någontingen kiss eller bajs har hamnat där, så gör mina också när någon jourkattunge råkat gå från pottan för fort. Inte alltid vi människor ser men katter har ett enormt luktsinne. Prova att skura av golvet där.
Tackar för svar
#2 Nåt åt de hållet var jag inne på med så ska prova att dra fram skurhinken
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ha en skvätt ättika i skurvattnet så tar det bort kisslukten även för katten
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är garanterat något katten markerar som "luktar dåligt", testa skura så kommer katten att bryta beteendet..
Min ena springer alltid ut och krafsar runt matskålen när han gjort nr 2 på lådan. Antingen tycker han att maten luktar som bajset, eller också är det väl för att det ligger smulor utanför skålen (precis som det ligger sand utanför lådan).