Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1917 ggr
emblan
2

katter som äter ALLT

Någon fler som har en sådan variant? Vår katt Mejja älskar all slags kattmat, blöt som torr, men hon har även en vana av att äta sånt som våra två yngsta barn slänger ner när de äter (vi har en 3 åring och en 1 åring) Ärtor, makaroner, köttbullar, ja precis allt verkar gott! Det är ju inga mängder så, men jag är så förvånad, har aldrig varit med om en katt som äter grönsaker? Ok köttbullarna, att de faller i smaken kan man ju förstå : ) Fler som har allätare?

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

[hehlenaaa]
0

Här! 
Man får verkligen passa sig för att lämna saker framme, lämnade en chipspåse på soffbordet när jag gick på toa och sen när jag kom fram så satt hon nästan i den och slickade febrilt bort kryddorna på chipsen, kanske inte så hälsosamt men jag hade inte en tanke på att hon skulle gå dit! :)

Izziegirl
0

Här finns det en "godis-tjuv"!!! Hon länsar godisskålar och kakfat :)

Sen bor det även en "all-ätare" här…han äter det mesta. Favoriten är "Kalles randiga" kaviar…men det går även ner grönsaker, banan, pasta och smörgås! Skrattande

emelie90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min perser kille är kräsen när det gäller torrfoder men när det är lördag så kommer burkmaten fram & då blir det liv i luckan! Slänger i sig maten som om någon ska sno det ifrån honom. jag kan inte lämna någon mat framme, på kösbordet eller vid vasken för då är han framme och ska prov smaka.

I julas när vi var hos min sambos mormor/morfar, när gröten kom fram som stod i köket. När jag och mormorn skulle in o hämta något i köket så LÅG amadeus halvägs nere i skålen och glufsade sig i gröten. tur att alla hade hunnit att ta vars en portion.. och en sur amadeus blev det, i med att vi fick tvätta av honom Flört

Quincy
0

Min katt tycker om att äta upp sina leksaker =/ det kan vara små tyg möss eller prasselbollar, vilket är lite jobbigt eftersom hon gillar att leka med de men samtidigt kan jag inte ha de framme utan tillsyn.