Färg på Virus?
Vad kan lilla Virus tänkas ha för färg? Det är en 12 veckor gammal huskatthona.
Hur ser man skillnad på bruntigré, blåtigré och svartsilvertigré (heter det så, eller bara silvertigré?)? Hon är ju tydligt randig på sidorna, men mörk på ryggen och ljus på magen och i pälsbotten, utan att vara vittecknad.
Åh! Gud vilken sötnos! Vet dock inte vilken färg. Men yisses så söt!!

Hon verkar vara blåtigré. Men är hon ljus i hela underullen över hela kroppen? I såna fall säger jag blåsilvertigré, men tycker inte att det ser ut så på bilderna. För hon ser inte ut att vara svartsilver, hon är för varm i färgen.
Tack tack! Kom precis på själv att hon nog snarare var blå än bruntigré. Men undrar fortfarande om hur man ser skillnad på det och silver.
Kommer det ljusa tonerna då att växa bort så att hon ser ut som en "vanlig" tigré (som i min värld has samma färg och mönster på magen som på ryggen)?
Hon är ljus i underullen i hela pälsen, utom på svanstippen som är ganska mörk hela vägen in.
Om hon är varm/kall i färgen är så svårt att se på bild. Olika datorer har olika färgåtergivning, och bilderna är tagna med blixt, vilket iaf på min kamera gör bilderna lite gulare.
Kan tillägga att hennes två bröder var (solid)blå och bruntigré (el liknande). Mamman fick jag inte se för hon var på vift.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon är blå tigre. =) När det gäller de andra färgerna så googla vet att det finns sidor med många av de olika färgerna.
Kan hända att hennes ränder bryter upp och hon blir spotted när hon blir äldre, det händer ganska ofta.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Tack tack :)
Har kikat på lite färgsidor, bla här: http://www.katter.nu/farger/svart.htm och blev bara ännu mer förvirrad! Tycker hon var väldigt lik de två svartsilver kattungarna, och även den vuxna långhåriga, och inte så lik blåtigré katterna. Så det är nog bäst att jag överlämnar det här åt experterna! 
Det spelar ju absolut ingen roll vad hennes färg heter, är bara kul att lära sig något ibland! Särskillt som jag någon dag skulle vilja ha kattuppfödning. Pensionshobby kanske?
Därför hade det vart kul att få veta hur man skiljer färgerna åt, eftersom de färgsidor jag hittat endast består av bilder.
Min andra katt är inte så svår i alla fall, han är vit :P (eller helt omöjlig beroende på hur man ser på saken)
Säger också blimönstrad!

Svartsilver är när katten är svart och silvergrå och helt vit i underullen.
Samma sak med blåsilver fast blått på färgskalan istället för svart.
Har tyvärr ingen egen bild på en blåsilverkatt, men här är en blåtigré och här är en svartsilvertigré. Och här är en bruntigré att jämföra med också (finns dock i varm och kall nyans, detta är en varm bruntigré, den kalla är gråare i tonen).