Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1236 ggr
Beritsmatte
0

Jamare

Min Kisse Berit har börjat jama så förskräckligt att det börjar gå mig på nerverna. Det är inte det här gosiga "Jag tycker om dig "-jamet utan mer som uppfodrande jamande, lite "Varför tar du inte hand om mig"-jam. På alla tider på dygnet, morgon middag kväll och natt.

VARFÖR gör hon så här? Hon har inte ont, hon får tillräckligt med mat, hon får gå ut och in när det passar henne, hon blir kelad med av alla familjemedlemmar mm, dvs det går ingen nöd på henne.

Kan något förklara och ge råd så vore jag innerligt tacksam.

Ps Det har hållt på sen början av sommaren nu och det börjar bli skapligt irriterande Ds

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ålder? kastrerad?

Sussi89
0

Det låter garanterat om om hon löper! Det ljudet blir man galen av, och dom ger sig inte!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[Highonbluetomorrows]
0

Min kisse (hankatt) börjar jama väldigt uppgivet och envetet när han vill gå ut, även nu efter kastreringen. Det är frustration. Tror din flicka löper.

IceJossan
0

Min ena hankatt avskyr när jag sitter vid datorn eftersom jag då är svår att få uppmärksamhet av. Senaste halvåret har han övergått från att jama uppmuntrande till att komma in och dra ett mycket klagosamt jam, det låter precis som om han klarar på att jag är så fruktansvärt tråkig. Han gör det redan innan han klivit in i rummet eftersom han redan då vet att jag är tråkig - jag sitter ju vid datorn. Likadant när jag sitter på toa :P

Jag ignorerar denna klagosång och säger ibland ifrån när det låter för illa, men uppmuntrar istället när han "gos-pratar" (kurrar och jamar samtidigt). Kanske funkar det om du helt ignorerar henne när hon börjar babbla - gå därifrån istället, och uppmuntra henne när hon är tyst.