kastrerad hankatt
Hejsan!
Var och kastrerade våran hankatt igår, och jag undrar hur många dagar det brukar ta för svullnaden att lägga sig ? Någon som vet ?
Jag kan inte minnas att min hane var svullen alls. Tyckte bara att påsen var så mycket mindre utan kulorna :)
Men jag höll egentligen bara koll på såret så att det inte blev infekterat och läkte som det skulle…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
OK..ja, nu är ju inte jag nån expert på detta hur det ska se ut efter de är kastrerad + att katten i fråga är långhårig med kolsvart päls. Så jag ska ju inte säga att jag ser sådär jättebra :P :)
Men att han är svullen ser jag.. Det ser fint ut annars.. blöder inte och han mår bra..
Vad menar du med svullen? För själva pungen är ju kvar. Så han har ju två bulor. Det är bara testiklarna som är bort.
Dom brukar inte få någon svullnad. Jag antar att dom rakat en del om han är långhårig. Kan de vara de som ger intrycket av att han är svullen för att du ser mer än normalt?
På min la sig svullnaden inom 1 dygn :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

På en av hanarna som jag haft o kastrerat så har en fått en infektion där bak efteråt. Och det sytes lång väg att han hade detta! Det var svullet och vätskade. Katten slickade sig även väldigt mycket och hade feber. Så är du orolig titta ordentligt och ta tempen.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z