Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1491 ggr
[hehlenaaa]
0

Vilken färg???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som kan förklara denna katts färg åt mig? 
Vid första intrycket såg det mörka svart ut men sedan blev jag helt säker på att h*n var mörkbrun. Finns det någon sån färg?

[hehlenaaa]
0

En till bild… 
(Haha, ser ni honan där bakom? Det är min kompis katt, som för övrigt går på p-piller. Hehe. gick ju bra med det. Jag tog bilderna som ett "bevis" för vad jag hade åskådat på min kvällspromenadCool )

[Pollyanas]
0

Ingen aning om vad färgen heter, men jag tycker den ser chokladbrun ut i färgen :)

[hehlenaaa]
0

#2- Precis! Vi kallar honom "Bruno" ;)

skogis Tiger
0

Är det inte en svart vit katt som blivit solblekt, läste ngnstans att svarta katter blir mörkbruna i pälsen av solen.

[hehlenaaa]
0

#4- det har jag också tänkt på, men eftersom att han är så himla jämn i färgen, så vet jag inte.. För om man kollar på bilderna lite under magen på honom , så ser han ut att det är lika brunt där.

skogis Tiger
0

#5 Han kanske har solat magen också :D !

OberonsMatte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Katten är genetiskt svart och vit. Det bruna beror på rufism som är en brun pigmentering som ibland framträder mer eller mindre i olika pälsfärger hos olika katter.

Jag hoppas förövrigt att den svartvita kattens ägare har varit klokare än din kompis och kastrerat sin katt.

Sajtvärd Katter iFokus

Jina
0

Tänkte visa en solblekt katt!

Han är svartvit men ute mycket i solen. Hans blå mamma antar också en brunaktig nyans på sommaren.

http://charliedevonrex.blogspot.com/