Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 846 ggr
Possess
0

Synd om katt?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo det är så att min granne har en katt som han inte verkar bry sig om. Vet att hans f.d tjej fick övertala honom att skaffa katten, men nu har dom gjort slut och han fick behålla den. Han är inte hemma alls mycket, jobbar och kommer hem sent på kvällen. Katten får vara ute. Jag hör katten jama utanför porten och en gång gav jag den en skål med mat som hon åt upp snabbt. En gång regnade det och katten jamade högt, jag gick ut för att den skulle komma in till mig men det ville den inte. När jag försöker klappa den eller närma mig den så försöker den rivas eller bitas. När jag är ute med min katt så hoppar hon på den. Jag har även sett andra grannar mata katten. Är så synd om den, den verkar inte få mycket kärlek. Men man kan väl inte bara "ta" katten från ägaren? Alternativt försöka hitta ett annat bättre hem. Grannen kanske tycker jag lägger mig i om jag säger något.

Supinesophie
0

"Grannen kanske tycker jag lägger mig i om jag säger något."

Ja men det är ju precis vad du gör? Och det är tydligen det värsta man kan göra i dagens sverige. Tyvärr resulterar det i att vanvård av både barn och djur fortgår.

Alltså, frammana lite jävlar anamma och gör det du tycker är rätt Cool

Imasy
0

Kanske grannen bara tycker det är skönt att "bli av" med katten?

Tycker du ska ta kontakt med grannen och berätta att du ser katten sitta ute ensam, och fråga om du kan får hjälpa till att omplacera katten.