Torrmat till katt
Har en liten fundering, vilken är den bästa torrmaten man kan ge till kissarna. har två myyyycket kräsna herrar här hemma som är svåra att byta foder till.
Jag har försökt med lite nyttigare varianter av torrfoder, men de är så kräsna å vill inte äta så för att de inte ska gå å va hungriga blir jag alltid tvungen att gå tillbaka till Friskies (jag vet att det inte är det bästa fodervalet, men tyvärr är dom vana vid det sen deras tidigare ägare).
Och nu känner jag mig lite hjälplös, för vill ju ge det bästa till kissarna så att dom bibehåller hälsan nu när dom börjar stiga i åldrarna.
Så alla tips å råd är välkomna, vad ska jag ge dom för torrfoder och hur får jag mina älskade herrar att sluta va så förbaskat kräsna?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du skulle kunna testa kattungefoder - det är fettrikt och brukar vara attraktivt. Börja sedan att blanda ut det med det foder du skulle vilja att de åt. Billigare foder har ofta dofttillsatser som lockar katten - kanske därför katten väljer Whiskas "om den själv får välja" för maten i sig är manipulerande. :P
Testa t.ex orijen mina katter vill inte äta annat om man inte blandar med det fodret sen de fått smaka ;)
Porta 21 ska också vara poppis!
Porta 21 har jag funderat lite på, men verkar va svår att få tag på.
Orijen vet jag inte så mycket om? Är det lätt att få tag i?
Jag kan erkänna att vi kör med RC och varvar det med Bozita, Pussi och Sheba till våra kräsna. Och det har fungerat riktigt bra här. Men det är olika, det bästa är att prova sig fram.. Ett foder funkar INTE bäst för alla tyvärr :/
Orijen är lätt att få tag på finns på foderbilen och i det flesta djuraffärer. det är nästan som porta 21 men dyrare. Jag valde orijen för att det funkar till alla åldersgrupper men kommer nog gå över till porta 21 i framtiden.
ah okej, men då tror jag att jag beställer hem Porta 21 först å ser hur katterna gillar det :) förhoppningsvis gillar dom det så att jag sen kan köpa en stor påse :)
Jag vet att man kan beställa från zooplus.com och sen brommazoo's webbshop! :)
brommazoo hittade jag, å sen hittade jag en annan shop oxå som heter carlssons häst och hund, där hade dom billigare frakt men verkade bara ha 500 g påse (vilket duger till nu när jag bara ska testköra maten på katterna) men större förpackningar får väl bli från brommazoo. fast zooplus har jag nog inte kollat in så det ska jag nog oxå kika in på :)
Köp den gröna påsen då som är helt fri från spannmål, sensitiv. Alla katter här hemma älskar det.
Jo tänkte faktiskt på den då den verkade bra då en av katterna även har lite känslig mage.