Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1221 ggr
Imitra
0

En arg kattgäst!

Oj vad det fräser här hemma!

Svärfars katt är en utekatt på sommaren då han har tillgång till sommarstuga som inte är nära vägen då. Katten är närmare 10 år och har varit ensamkatt jämt.

Nu är vi kattvakt då svärfar är utomlands en vecka. Katten är alltså hos oss.

Vi har två katter här hemma, och svärfars katt har bara varit här en gång förut då vår hona var kattunge och då gick det jättebra.

Nu däremot.. har han fräst och morrat hela dagen. Han ligger under täcket i sängen (men det brukar han vanligtvis göra hemma med) . Men det är så att när till och med jag och sambon kommer nära så fräser han! Sa bara hans namn en gång och då fräste han som en tok.

Några tips?

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

IceJossan
0

Så gör mina egna när jag har tagit hem en ny jouris. De morrar, fräser och är allmänt griniga. Sitter vi i soffan och de vet att "den där andra" ligger gömd under soffan är de mycket besvärade och kan absolut inte slappna av. De morrar och fräser när jag petar på dem samtidigt som de är gosiga.

Låt det ta sin tid. Men för att underlätta kan du ju hålla dörren till sovrummet stängd mycket så han slipper se dina katter. Och bjussa på gott och leka med honom.