Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2056 ggr
maccus
0

skaffa en kattkompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej

jag har en hittekatt sen 2år det är en kastrerad huskatts kille på 3år han är utekatt på dagarna men sover hemma på nätterna & nu har jag fått chansen till att få en kattunge en huskatt det med en kille är det som blir 12 veckor gammal den 1 okt 2011 men min fråga är kommer detta att fungera med 2 hannar den lilla kattungen ska jag kastrera så fort det är möjligt vid rätt ålder så klart ja ska rådråga en vetrinär när man tidigast kan kastrera han isf men jag ville kolla med er först om det kan fungera med en kattunge på 12 veckor ihop med en kastrerad hankatt på 3år eller blir det krig mellan katterna tror ni ?? :/ eller kommer den vuxna katten att ta hand om kattungen & uppfostra den häls peter

bilden är på nisse min hittekatt

Josefa
0

Ja, två hanar brukar fungera alldeles utmärkt. Det blir lite fräs i början, men just kastrerade pojkar brukar vara ganska öppna för nya familjemedlemmar.

noir
0

räkna med nån vecka eller två morr och färs, samt tassviftning!
låter värre än vad det är. Det kan ju ta lite längre tid om din kisse inte är inne på dagarna = då ses dom inte lika mycket

Jag har nyligen fått hem min kattunge och nu har min äldre hona adopterat henne som sin egen och det går inte att skilja dom åt. vuxna katten skulle vaccineras här om veckan men lilla fick följa med för att dom fick panik över att skiljas åt ;)

som människa kan man bli lite förvirrad, ena veckan låter det som om de ska ha ihjäl varandrandra nästan vecka ska de gosa och kan inte vara utan varandra :P

[Emma--]
0

Men håll kattungen inne tills han blivit äldre och är kastrerad Glad

maccus
0

självklart ska kattungen få vara inne tills den är kastrerad o vaccinerad & äldre även min andra katt får hålla sig hemma ett tag & när den nya kattungen kommer så ska jag sätta ner han på golvet i köket så får dom nosa lite o frässa tassvifta lite med varandra så hittar dom nog varandra inom några dagars tid dom löser det själva tror jag fast med ett vakande öga från min sida

Maria
0

Min ena katt Moritz var ca 1 år och kastrerad när vi skaffade Lorentz.

Dt tog några dagar med fräsande men sedan dess är de bästa kompisar.Glad

Nu är de 9 respektiver 8 år.

Jag upplever att katter har enorm glädje av varandra.

/Maria