Varför alla kattungar?
En sak jag inte kan förstå är alla kattungar som kommer ut på annons, år efter år…
Blev lite ledsen idag när jag kollade på Blocket och varannan - var tredje annons innehåller texten: "Måste bort" eller "Akut" osv.
Hur genomtänkt är kullen då - kastrerar dom honan sedan, eller lägger ut likadana annonser nästa år/gång det blir ungar?
Tycker inte om att läsa om något som -Måste- bort nu eller där det står i slutet av texten som jag läste på en annons igår, Måste flytta snarast, annars försvinner dom på ett annat sätt. (förstår inte hur den blev godkänd ens)
Sen såg jag en lite lustig kull med 4 syskon.
2 st bondkatter, 1 st halv norsk skogskatt & 1 st norsk skogskatt.
Inte illa med så många raser i en och samma kull :)
Ville mest skriva av mig lite efter att surfat runt lite på Blocket & önskar att vissa kan börja ta sitt ansvar för dom liven dom sätter till världen.
Mvh,
Catarina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja du, den frågan ställer man sig ofta. Svaret stavas bekvämlighet och snålhet. Det är för besvärligt och framförallt för dyrt att låta kastrera sina katter. P-piller är också besvärligt och kostar pengar. Bättre då att låta katterna springa runt och fortplanta sig som de vill. Att det är tio gånger jobbigare och dessutom ganska dyrt att föda upp kattungar hemma (för att inte tala om att bli av med dem) verkar få reflektera över.
Jag har också suttit på blocket i ca en månad typ varje dag (sökte en kattunge).
Jag tror det framföallt handlar om okunskap ex att man inte vet att katter kan bli dräktiga trots att de fortf ser ut som ungar. Men nej jag kan inte heller fatta varför man inte kastrerar (om man är medveten om när i ålder mm) om man inte från början vet vad man ska göra av kattungarna!
Sen tror jag att många ser det som en inkomstkälla :( !
Det är ganska schysst att ta mellan 2500-3500:- för kattungar som ser ut som en viss ras (långhåriga) och liksom knappt avmaska dem innan man säljer dem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har läst många ggr också om att " jag ska kastrera min katt men först så ska hon få en kull för hon är så fin och aaaaalllaaa mina kompisar vill ha en likadan katt!" Och sen då, när alla ungar är tråksvartvita (som jag älskar :) ) då vill ingen ha plötsligt eller?