AKUT OMPLACERING! HJÄLP!
Hej!
Tar hand om en kompis katt, men den går inte riktigt ihop med min och har kissat ner hela min säng, så nu är jag less och inser att dt här inte håller. Vi har försökt få någon att ta över henne, någon som har tid att få henne att känna sej säker eftersom vi är övertygade om att dt är dt som är problemet då hon inte kissat på möbler och grejer förr.
Min kompis och hennes kille gjorde nyligen slut, så katten har inte haft ett speciellt stabilt liv de senaste veckorna och hon kunde inte ta med sej katten eftersom hon flyttade hem till sina föräldrar igen och hennes far är allergisk.
Just nu bor hon inne på min toalett i brist på annat då jag verkligen inte har råd med att hon kissar ner mer och har dessutom inte tid tyvärr. Känns riktigt jävla dåligt att måsta ha henne där, men känner även att jag inte har något annat val.
Katten heter Alfons och är en hona på ca 2år, hon har sköldpaddstäckning med svart, brunt och vitt och är en riktigt liten donna. Kastrerades för snart två veckor sedan och är supergosig och snäll, går ihop med andra katter så länge hon får tid på sej att vänja sej (min katt är inte direkt lugn av sej och vill leka på en gång vilket Alfons inte går med på). Så Alfons behöver en stadig hand och någon som har mycket tid för henne.
Vi bor i Härnösand, så dt skulle vara bra med någon i närheten.
Skulle vara otroligt tacksam om någon vänlig själ kan förbarma sej över Alfons!
(Visste inte i vilken grupp jag skulle placera inlägget)
Tack på förhand.
Men hurra för såna kattägare!!
Inte direkt, men allt har varit totalt kaos, så jag förstår att hon har skitsvårt med att hitta någon, därför skrev jag här och tänkte att ist för att folk bara ska klaga så kanske dt finns någon vänlig själ som kan ta sej an henne.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har hon hört med kattens uppfödare om inte denna kan ta tillbaka katten? Jag skulle bli vansinnig om jag fick veta att en av mina katter som jag sålt blev avlivad pga dessa skäl.
Vad var tanken med att hon fick bo hos dig? Att hon skulle stanna?
Om då enda skälet är att hon kissat i din säng antar jag att du försökt allt för att förhindra detta. Med ganska enkla medel går det att få stopp på.
Här hittar du tråden där man skriver annonser.
Jag föreslår även att du kollar under artiklar vad man kan göra för att förhindra att katten fortsätter kissa utanför. Och finns många trådar om det ämnet också. Kanske kan du hitta en lösning! ^^
Feliway kan vara en bra början, och se till att hon är frisk.
Dt var tyvärr ingen uppfödare hon fick katten ifrån, var någon privat som bara ville bli av med kattungar :/
Ja, skulle kännas förjävligt att behöva ta bort henne =(
Tanken var att hon skulle bo hos mej ett tag och få ett permanent hem så fort vi hittat något, men nu håller tyvärr inte situationen.
Nej, hon bråkar med min kisse också, då han vill vara uppi henne och busa och greja hela tiden, kanske inte framgick så bra, är rätt upprörd över att ev. måsta avliva, så är lite trög i huvudet just nu :(