Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1290 ggr
Sophey
0

Jag blir sa ledsen...

Jag ar ju i Nederlanderna just nu och i overlag har de flesta katter det bra, det finns inte direkt sa manga hemlosa katter och de som stravar runt utan agare tas ratt snabbt hand om vilket ar bra, visst saknas det en del kunskap om katterna och de flesta anser att Whiskas ar ett kvalitetsfoder men de anser ju aven att Pedigree for hundar ar ett kvalitetsfoder men utover det har katterna det valdigt bra maste jag saga och om de varnar om djuren liksom.

Men sen finns det en granne… Han har en katthona som fick ungar for ett par manader sedan och nu ar hon draktig igen…

Katten springer och ater ur andra manniskors sopptunnor och nar det sporegnar gommer hon sig under forsta basta skydd da de knappt slapper in henne i huset det ar synd om den katten och hon fick sin forsta kull sa tidigt att pga av den tidiga kullen slutade hon att vaxa sa hon ar lika liten som en liten ungkatt och valdigt oproneligt vaxt och nu ar hon draktig igen!! Katten ar knappt aret och bar pa sin andra kull!!

Forra kullen dog hon nastan av och enligt veterinaren var det pga att hon var sa otroligt ung och agarna vagrar att kastrera henne. Skrikandes

Medarbetare på matlust

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj det låter inte alls bra inte. Kan ju inte Nederländarnas djurskydd men finns det inget som säger hur många och ofta man får ta kull på en katt och på så vis få ägarna att ta sitt ansvar?

Sophey
0

Jag har ingen aning, det har inte heller mina svarforaldrar men jag forsoker kolla upp det jag tycker ju att veterinaren bor gora nagonting i sa fall eftersom de vart hos veterinaren med katten.

Jag ska kolla med en vaninna som ar uppfodare har i nederlanderna , hon bor veta.

Medarbetare på matlust

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lena som är Sitevärd på Hittekatter.ifokus har jag för mig kan en hel del om det, kanske du kan fråga henne om råd?

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stackars kisse! Det är inte speciellt vanligt att de löper så fort efter en kull. Man tycker att Naturen kunde ha sett till att hon fick vila! Jag har nog aldrig haft en katthona som har löpt tidigare än ett halvår efter en kull, ofta tar det ännu längre tid. Och då är mina kissar i allra högsta grad välmående!

Sophey
0

Ja det ar valdigt tatt men det hander ju tyvarr Rynkar på näsan Kanske ar det darfor hon loper sa tatt? For att hon inte ar valmaende kanske hennes kropp forsoker att inte bli utrotad i hopp om att i alla fall nagon kattunge ska klara sig… asch jag vet inte nu leker jag bara med tankarna Tungan ute

Ah ar det birmor? Skrattande Jag alskar birmor och colorpoint/mitted ragdolls Kyss

Medarbetare på matlust

Sophey
0

Katten fick ett missfall och har mer eller mindre bestamt att flytta hit. Obestämd

Medarbetare på matlust