Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1234 ggr
ravenkitty
0

Bortskänkes annonser

Satt online och kikade lite och plötsligt började jag må sjukt illa. Fann nämligen en massa Bortskänkes annonser, och ni kan ju gissa vad de ville ge bort? De ville ge bort katter för att de inte ville ha dem kvar.

Deras anledningar var inga vettiga som ni säkert förstår och det fick mig att undra, när folk kommer lära sig att en katt inte är en pryl. Prylar kan man ge bort, men en katt är en levande varelse som förtjänar bra hem. Hade man kunnat så hade man åkt runt i landet och hämtat allesamman, men det funkar ju inte i praktiken tyvärr.. Det hade inte blivit bra det heller..

Mona22
0

Det visar bara vilken dålig status katten har. Folk "avlar" hur som helst för att få fram massa söta kattungar men fattar inte trots alla annonser att det finns för många.
Varför är det svårt att sälja katter ? jo det finns för många, tänk om folk kunde fatta det innan de bara måste ta en kull på sin söta katt, precis som alla andra görGråter

Efterssom katter är så billiga så är det enkelt att ta hem en och sedan om man tröttnar kasta ut den. Hur många gör det med sina hundar de betalat dyrt för. eller raskatter ?.

ravenkitty
0

#1 Håller helt med dig.

[Alenzi]
0

Det är väl bättre det än att folk dumpar dem någonstans? Man får ju ingenting för en katt; tycker det visar i alla fall ett litet mått av ansvarstagande att man försöker hitta ett nytt hem åt katten, även om det inte finns någon förtjänst i det.

ravenkitty
0

#3 .. men de allra flesta dumpar av dem till vem som helst. det är inget som jag känner är rätt. det handlar inte om pengarna de mister utan om liven de bara dumpar..