Vilket foder ska hon ge?
Min kompis har en Oriental-kille på drygt nio månader. Han är lite liten till växten så han äter fortfarande Royal Canin kitten vilket dom ju kan äta tills dom är ett år.
Han är kastrerad. Nu är det så att hon ska skaffa en till Oriental på drygt två år som sällskap till honom och han äter Royal Canin Fit. Han är också kastrerad.
Säcken med kitten börjar ta slut och nu undrar hon om hon kan ge båda katterna fit eller om den yngre katten bör äta kitten tills han är ett år.
Risken är väl att dom ändå kommer äta av varandras som båda kan äta Fit så vore det ju bra. Eller är det bättre att båda äter Kitten ett tag?
Innehåll kitten:
Råprotein %: 36
Råfett %: 18
Innehåll fit:
Råprotein %: 32
Råfett %: 15

Jag skulle byta till ett bättre foder, ett med mycket köttinnehåll och som inte innehåller något spannmål. Gärna bara blötmat (ex Mjau och Bozita eller annan sort utan spannmål, socker och konserveringsmedel), eller varför inte skola in sig på BARF?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte alls av vilka anledningar hon vill ge Royal, vi pratade innan och hon blev rekommenderad det av sin uppfödare så hon har fortsatt med det. BARF tror jag inte hon vågar ge sig in på, inte i dagsläget i alla fall.

Royal är ju väldigt vanligt, känns väl tryggt..
Men blötmat är ju väldigt bra och dunderenkelt, enda "jobbiga" är att man måste servera maten och inte låta den stå framme länge, inte alls nu under rötmånaderna. Som tillskott och mot tandsten kan man ge råa självtinade kycklingvingar med ben och allt, och/eller köpa torkade kycklinghalsar.