Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2524 ggr
TIMMY
0

sverak blankett

Nu efter kastrering/chippning/tatuering av pojkarna tänkte jag registrera dom hos sverak. Vetten har redan skickat till SKK.

Jag har laddat hem blanketten i fråga från sveraks hemsida men det finns bara en plats åt "id-nummer". Det står bifoga intyg eller klistra streckkod här. Skall jag skriva in tatueringens nr och klistra chipnr eller? Hur gör man?

Jag märkte dom på bägge sättet just för att vissa antingen inte vet om att chip finns eller inte orkar kolla upp det, och då ser dom i örat lättare. Vill ju då att det skall stå med i bägge register.

Tack för svar!

Silvestris
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gör båda delarna och klargör att katterna är både tatuerade och chippade.

OberonsMatte
0

Mina katter är bara chipmärkta, men om de även var öronmärkta skulle jag skicka in två blanketter per katt till Sverak. En blankett med öron-id + kopia av veterinärintyg och en blankett med klisterremsan på chipnumret.

Toppen att du ser till att de blir märkta och registrerade ordentligt! Glöm inte att betala in 130 kr till SKK när räkningen kommer och tillåt att dina kontaktuppgifter finns synliga i båda registren så underlättar du för eventuell upphittare i framtiden.

Sajtvärd Katter iFokus

TIMMY
0

Tack för svar!

Det enda "intyg" jag fått är att i vacc korten så har dom skrivit in tatueringsnr i första fältet samt klistrat remsan på chippet i samma fält. Jag har ju fakturan oxå, men där står det ju inte med nr eller så. Skall jag ta en kopia på första sidan av vacc. intyget då?

Jo, tycker de e viktigt att man gör allt som man kan göra för deras hälsa och säkerhet. Även innekatter kan smita. Nu skall ju dessa två få gå ut…såsmåningom…

Vet inte när jag kommer anse att dom är redo för det. Jag tar ut dom så ofta jag kan i koppel/sele. Men dom är ju som kaxiga tonårsgrabbar! Inte rädda för nåt, försöker jaga efter cyklister osv. ;) Jag får helt enkelt se och försöka avgöra när dom är mogna för det. Tror inte det blir innan hösten…och då kommer ju kylan! lol

Jag kryssade för i rutan att jag tillåter skk att visa allt, samt tänker göra det till sveral oxå!

Smart att skicka två blanketter per katt fö! Så blir det mer tydligt och inte kladdigt typ.

OberonsMatte
0

#3 Ja kopia på vaccinationskorten där idnumren står blir säkert bra!

Sajtvärd Katter iFokus