Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 930 ggr
Cheapo
0

Skadeanmäla katt..?

Hej!

Håller på att skriva i skadeanmälningsblanketten från Agria så vi ska få pengar tillbaka från försäkringen sen min katt var hos veterinären.
Det jag behöver hjälp med är att det på blanketten står att man ska fylla i djurets namn och reg.n. Vad menas med reg.n? Det är ju inte hans försäkringsnummer eftersom man ska fylla i det senare. Någon som kan hjälpa? Glad

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle tro de menar id-numret i örat, om ni har id-märkt er katt alternativt chip-numret om er kisse istället är chipmärkt

Cheapo
0

#1 Han är både id-märk och chipmärkt.

Det står i och för sig ett nummer bakom hans namn som veterinären skrivit dit. Är det kanske det dom menar? Vill ju liksom inte skriva fel.

Cheapo
0

Hmm, nä, det nummret jag snackade om verkade vara hans pat.nr..

UlrikaD
0

I ditt vaccinations-kort ska din katts reg.nr stå. Har du båda delarna så kan du skriva ner båda delarna. Annars räcker troligtvis det ena reg.nr.

Imasy
0

Gäller inte detta bara för katter med stamtavla? Är det en katt utan stamtavla så behöver du inte fylla i dessa uppgifter?

Cheapo
0

han är ju en huskatt, och jag ser inget reg.nummer på vaccinationskortet.

Signe-Jonna
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Registreringsnummer är det nummer en raskatt får när den registreras hos förbund, och som återfinns på stamtavlan. Det finns ju numer huskattbevis och då skulle jag tro att det finns ett registreringsnummer på det, annars har din katt inget sådant nummer.

UlrikaD
0

Trodde det var chip.nr som gällde. Det har jag fyllt i när jag anmält.Skäms

Cheapo
0

Okej, eftersom han varken är raskatt eller registrerad huskatt så behöver jag inte fylla i nått där? Tack för hjälpen! Glad