Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1369 ggr
Cockerspaniel
1

Bygga kattgård!

Jag ska snart flytta hemifrån med min lilla tös, så skönt att lämna boet!, men det är ju så att ditt jag flyttar finns det ingen balkong så jag kan näta in den, men det finns fönster som jag kan näta in.

Bara det att tycker det blir så tråkigt då så jag har bestämt mig för att näta in två av mina tre fönster och sen bygga mig en lite kattgård. Bara så pass att de kan ta två steg ut och sitta där och titta.

I mittenfönstret så finns det så att de kan gå ut ungefär 50-60 cm sen tar det stop eftersom de har snörasskydd där. Det var min pappa som kom på idéen att vi kunde bygga en pytteliiiten kattgård så de kan gå ut och sitta en stund om de vil och sen gå in igen.

Funderar på det än idag och tycker det låter som en rolig idé för min katt. Hon/dem (kommer en ny katt i november) kommer nog tycka det är spännande att kunna sitta där ute om dagarna då man kanske jobbar.

Eller tar jag mig vatten över huvudet nu? ^^'

Birdiegumman
1

Det låter väl som en trevlig idé. Bara man bygger säkert så att kostruktionen inte riskerar gå sönder eller att katterna får chans att rymma. Speciellt om man bor högt upp.

Glad

Cockerspaniel
1

Givetvis ska man ju tänka på det!

Bor liksom längst upp så säkerheten kommer ju vara en av de första sakerna som jag kommer satsa på först. Har tänkt bygga en fyrkantig gård till dem båda ^^

Bara det att vad för sorts nät jag ska ha är frågan :)