Svarta små prickar
Igår märkte jag att min katt såg ganska mörk ut under hakan.. När jag tittade idag i dagsljus så såg jag att det var som små små svarta prickar precis under hakan, såg nästan ut som jord… Men vetinte vad detta kan vara, någon som vet?

Sök på svarthaka så får du svar på vad det är.
Stolt ägare till tre La permer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter som svarthaka. Finns lite olika förslag på vad att tvätta hakan med för att få bukt med dem, alsolsprit, mattolja eller klorhexidin. Om du har några skålar i plast bör du byta ut dem.
Du kan alltid googla på "svarthaka"
Tack =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej
Detta är vad man också kallar för akne.
många katter i alla raser får det ofta när de blir könsmogna.
Har med hormoner att göra och går lätt bort om du tvättar med barnolja ett par gåner om dagen några dagar, när du ser att det har löst upp sig kan du tvätta bort det feta från oljan med champo som du brukar använda eller yes diskmedel.
Inga starka medel för det bara irriterar och blir till sist sårigt och inflamerat.
Barnolja några dagar och du ska se hur det löser upp sig dag för dag ´för att till sist vara helt borta.
Det kommmer att se trist och svart-kladdigt ut när det löser upp, men det skadar inte huden. Samma får även några honor runt spenarna och hanar på pungen. De kan få det i prinsip över allt.
ok :) ska prova. Hon har precis blivit könsmogen dessutom :)
Jag har använt matolja när min ena katt haft problem. Brukar funka ganska bra.