Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1752 ggr
[Jarl]
0

Kastrera eller inte

Hur blir dem efter kastrering?

MonicaLagerquist
0

Infertila.

Stolt ägare till tre La permer

Lorita
0

Kelnare, trevligare det är bara + att kastrera hona som hane

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Silvestris
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Samma katt fast stabilare.

[Jarl]
0

Tjockare, lattare eller deppade?

Lorita
0

#4 trevligare och gladare………vist dom jagar inte partners så lite mer får man passa maten.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

MonicaLagerquist
0

En katt blir inte tjock om den får rätt mat i rätt mängd.

En kastrat blir inte lat.Den tappar bara intresset för katter av motsatta könet.

En kastrat är inte deppig,den är glad för att slippa stressen med att jaga efter en katt av motsavarnde kön.

Stolt ägare till tre La permer

Silvestris
0

Tjock blir katten om den får för mycket mat, kastrerad eller inte. Energibehovet sjunker dock efter en kastrering (det kostar energi att producera spermier, löpa, ropa efter hanar, markera revir osv.) så det är viktigt att man minskar matgivan.

Lat kan katten bli om den inte aktiveras, den kan även bli "deppad" av att inte aktiveras men det är liksom oavsett om katten är kastrerad eller inte.

Fridaybrew
0

Kastrera är ansvarsfullt och fler borde göra det!

/Fridaybrew

Signe-Jonna
0

Jag tycker att kastrerade katter brukar bli mer lekfulla och glada. Någon deppig kastrat har jag inte haft hittills iaf.

[sakring]
0

Vi har 4 glada kastrater här varav 2 britter och hankatter. De väger drygt 6 kg men de är stora katter och huskattsflickorna väger omkring 4 kg. De har fri tillgång till torrfoder och så får de blötmat 1 gång per dag.

Jag skulle för allt i världen inte vilja ha en okastrerad katt här. De får vara ute på egen tass och de jagar både nöss och kopparormar. Men de är inne på nätternaSkrattande

Heidi
0

Här hemma har jag fyra glada kastrat grabbar som varken är tjocka, deppiga eller lata. De är busiga och tycker om att aktivera sig på olika sätt. Ja Ragdoll grabbarna är väll lugnare i sitt temperament men de är fortfarande lika nyfikna och vill göra saker som huskatterna men inte i samma snabba fart kanske Flört

De har samtliga fri tillgång till mat med bra kvalite (utan spannmål), därav inte tjocka förmodar jag Glad

Ser inget negativt med deras kastreringar.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Cheapo
0

Har en kastrerad hankatt och han är verkligen inte deppig, tjock eller lat! Han har precis lika mycket energi som han hade när han var en kattunge, och som flera andra säger i tråden att bara man anpassar maten till kattens energibehov så går det bra! Flört

[Maine]
0

Min hankatt är lat och gosig av sig. Och matfrisk. Honan är däremot mer lekfull.

Destany
0

Mina katter här hemma e harmoniska, glada, sociala och mycket lekfulla o de e alla kastrerade sen flera år.. Tycker det e självklart att kastrera då katten mår mycket bättre o även mattes öron eftersom puma skrek dygnet runt innan hon blev kastrerad..

[Emma--]
0

Skillnaden på mina katter var underbart att se. Och hade jag varit klokare då hade jag kastrerat dom mycket tidigare så att dom aldrig hade behövt bli stressade. 

Dom blev mer harmoniska allmänt efter kastreringen.

Ena katten kunde äntligen hålla sin vikt. Den andra slutade kissa utanför lådan.