katt som avmagrar
frågar åt en kompis och hennes ena katt
de tyckte att han började magra av så de avmaskade honom med axilur men efter det så rasade han i vikt och ser ut som han bara är skinn och ben, de matar honom för fullt med fetare mat som burkmat och barnmat
han är kelsjuk som fan och har inga andra problem, har ni något som de kan testa???
gå till veterinären är väl ganska självklart?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Håller med # 1 dvs veterinärbesök omgående! Hur gammal är katten? Håller ägarna koll på vikten genom att väga den och rita kurvor? För journal över vad katten äter och hur mycket, om den dricker mycket gärna vätskelista för det är bra info för veterinären när de förhoppningsvis får en tid inom en dag eller två.

Om katten har haft väldigt mycket mask kan den bli dålig om man avmaskar normalt då det blir stora mängder döda maskar i kroppen. Ring veterinär.
Skynda långsamt så går det fortare.
har sagt åt dem att ringa veterinären nu, tyvärr kan jag inte hålla koll om de gör det eller ej då jag bor över 20mil från dem, de brukar rådfråga mig om djur men just detta hade jag inget svar på, sa att de får kontakta veterinären först men de ville gärna veta huskurer först, men skrev till dem att det är veterinären som gäller

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja de döda maskarna kan ha fastnat i magen o behöver en operation för att få ut dem i värsta fall. Så det är bra att du sagt till dem att åka till veterinären. Var på dem mer o berätta att katten kan dö i värsta fall.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

En katt som har problem med sköldkörteln kan också avmagra.Min väninnas katt blev bara smalare och smalareIngen avmaskning hjälpte.Hon var hos veterinären och de tog blodprov för att kolla sköldkörteln.Nu har den katten medecin och har åter gått upp i vikt.Men om de inte hade kollat upp detta så hade det nog kunnat gå illa.Så att gå till veterinären är nog att rekommendera.
verkade som att han hade blivit kräsen på mat bara, de gav honom annan mat och nu äter han och fräser som vanligt
de var lite oroliga och frågade mig omjag visste för de har varit med om katter somavmagrat lite under tiden som de väntat på att avmaskningsmedlet kommit hem men sedan har de gått upp i vikt igen men just denna katt blev rena benranglet, han har lagt på sig lite igen
men jag sa att de bör åka till vett ändå för att kolla
Har han lagt "lagt på sig" på en dag?
enligt dem så har han gjort det inte mycket men lite enligt dem, det syns inte men känns sa de, tycker att det är lite konstigt men ska hålla kontakten med dem ordentligt och se till att de åker till vetten med honom
de har ju inte gett så mycket mer än torrfoder förut sedanåt de sorkar när de är ute men nu har de börjat gett dem blötfoder med och det högg han i sig
vad äter katten då?
förut åt den sjöbogården men det slutade de med då katterna tappade tänderna, torrfoder är jag lite osäker på men blötmaten hade de köpt whiskas sa de
men de sa att torrfodret var något som var dyrt nu då de upptäckte vad billigt foder kan göra
han äter torrfoder med men inte jättemycket men han gillar blötmaten bättre.
pratade nyss med dem och de sa att de beställt tid hos veterinären nu
#11 nu vet jag inte hur gammal katten är men tror knappast den tappar tänder pga ett billigt foder. Ge tips att undersöka munhälsan och utesluta FORL. En katt som har ont i munnen äter mindre = viktnedgång …