Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2179 ggr
jollycox
0

hur ofta får era katter mat?

Jag undrar rätt och slätt hur många gånger per dag era katter får mat?
Innekatter då.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Jourhemmet
0

Fri tillgång till Porta 21 sensible torrfoder och fri tillgång på blötmat. Alla katter fina i kroppen och innekatter.

Supinesophie
0

Mjau/bozita blötmat morgon och kväll. Ibland mellanmål. Orijen torrisar brukar stå framme när jag inte är hemma. Min innekatt är 7 månader och aktiv.

Signe-Jonna
0

Fri tillgång till samtliga eftersom katter ska småäta under både dagar och nätter för att må bra.

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vanligtvis 2ggr/dagen - blötmat alltså. Torrfoder finns det fri tillgång till.
Men nu när jag har en kattunge hemma så blir det 3 gånger om dagen :)

Charlie2006
0

Fri tillgång till torrfoder, och 2 gånger blöttmat/dag, men det är bara utekatten som äter blöttmaten.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

AgnetaB
0

Fri tillgång torrfoder men huvudfödan är ändå blötmat när de vill ha o jag är hemma. Blir kanske 4ggr/dag

annzoo
0

Fri tillgång till torrfoder

jossan007
0

simon får äta hur mycket torrfoder han vill, och sen får han blötmat när jag lagar mat, för då kommer han till köket och mjauar tills man inte orkar höra mer och han får något x)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Fri tillgång till torrfoder och så blötmat morgon och kväll. Ingen av mina katter är överviktiga och jag har aldrig serverat diet eller lightfoder till dem.

MonicaLagerquist
0

De vuxna katterna får mat tre gånger om dagen.Digivande och dräktiga honor och kattungar får mat sex gånger per dag.Blötmat och BARF serveras det här hemma.

Stolt ägare till tre La permer

Rosenlind
0

Fri tillgång till eukanuba torrfoder.

Destany
0

Fri tillgång till torrfoder och blötmat 2-3 ggr i veckan..

Aribigga
0

Jag fyller på matskålarna en gång på morgonen och en gång på kvällen. Då väger jag exakt den mängd de ska ha under ett dygn.

lurvponnyn.vimeddjur.se

AgnetaB
0

När jag skriver blötmat så menar jag inte bara färdiga påsar el burkar mm utan också grytbitar, kycklinghjärtan mm. Måste jag skriva Barf då?

jollycox
0

#14 Nja det blir ju som inte helt barf utan bara lite rått kött/hjärta ibland :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

AgnetaB
0

#15 ok ,nej det blir ju inte hel barf utan mera del barf:) försöker ge mera sånt men alltid osäker vad man ska ge.

Minka040
0

Mina får mat 3 ggr om dagen, ibland 4 (dräktig katt såklart oftare). Maten står framme ca en timme så att de kan komma tillbaka och äta lite till. Allihop blev tjocka när de hade fri tillgång på torrfoder (samt serverades blötmat 2 ggr per dag) och det gillar jag inte. Numera får de mest blötmat och BARF, optimala vikter håller de nu naturligt.

Det viktiga är att de inte är överviktiga längre - för mig det är snudd på djurplågeri.

Vosjes
0

Tre gånger om dagen, endast blötmat.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

siddelina
0

Mjukmat morgon och kväll, eventuellt en extra gång på dagen om jag märker att de gamla är hungriga. Fri tillgång till torrfoder.

siddelina
0

Mjukmat morgon och kväll, eventuellt en extra gång på dagen om jag märker att de gamla är hungriga. Fri tillgång till torrfoder.

Cockerspaniel
0

Fri tillgång till foder. Pro Plan Sterelised och Pro Plan Dedicated :)

Hade blötfoder förut men har slutat med det då hon inte alls då åt av torrfodret xD

Imitra
0

tre gånger om dagen, jag portionerar ut torrfodret för att hanen kan bli lite väl glupsk annars :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

HeraUrsula
0

Mat morgon och kväll mjau blötmat. Sen får dom rått kött mellan målen!

Kycklinghalsar e också gott :-))

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#23 vart köper du dina kycklinghalsar?

HeraUrsula
0

#24 jag köper mina halsar i helsingborg, djuraffären heter Zawicca tror jag :-)) Mina katter vägrar käka kycklingvingar så halsar duger fint!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Oki så ska kolla i djuraffärer