Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1052 ggr
Tallullah
0

Tunn katt som fäller

Hej!

Jag har øvertagit en vuxen hankatt som skulle avlivas eftersom hans ägare varit på sjukhus under lång tid.

Katten är ca ett år…jag har avmaskat och kastrerad honom.Jag har haft honom i ca fem veckor nu och han trivs jättebra och går ut och inn som han själv vill. Han har blivit kompis med min andra katt,så det går bra.

Men jag är ändå lite orolig før jag tycker han är så tunn…nestan mager och vill nästan endast ha tørrfoder. Han har kräkt lite och fäller så hämskt mycket.

Jag tänker att han kanske har hårbollar i magen som plågar honom.Har pratat med min veterinär,men hon tyckte inte det var så faligt och at vi skulle avakta. Men finns det nåt medel som går att prova ge som gør att äventuella hårbollar kommer ut?

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mat-oliv olja eller majonäs kan man ge katten, den gör så hårbollarna lättare kommer upp eller ut andra vägen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

tuska
0

kattmalt som man inhandlar i djuraffären,

kattunge torrfoder kanske du kan mata i kissen, samt kolla om han fortfarande har mask, finns prov Kolla masken på apotek.

AgnetaB
0

Om han ej är ute så skulle jag så lite gräs så han kan äta o kanske kräkas upp hårbollar lättare. Finns att köpa på djuraffären el ta lite havre o lägg i en kruka med jord som du håller lite fuktigt.

Tallullah
0

Tack så mycket før svar…#3 katten är ute så gräset hittar han nog själva…

Jag får prova lite olje el majones då…och kolla om han fortfarande har mask…