Katt är hemma igen :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
**Försvunnen katt hemma igen :'D
**I fredags åkte min syster utomland på semester i 2 veckor. I måndags försvann katten, senast han sågs var tidig e.m, så någon gång mellan det och 21.00 försvann han. Det har dock hänt förut att han rymmt då han är en riktig kung på det, han är normalt borta 24 timmar och sen kommer hem kvällen efter dem där 24 timmarna. Så han skulle ha kommit hem nu på kvällen, vilket han inte gjorde, vi började bli oroliga att nåt ska vara fel, han har aldrig varit sen…
Då jag vart sjuk och sängliggande är min sömnrytm ganska störd så jag är vaken sent in på natten så styvfarsan bad mig kolla dörren då och då. Jag kollade den med ca 1-1,5 timmes mellan rum. Ingen katt. Sen öppnade jag dörren när jag bara var påväg förbi i annat ären, ropade, inte ett ljud, sen precis när jag ska stänga hör jag ett prassel och fram kommer han tassande och skuttade glatt in, strök sig mot mig ca 70 gågner medans jag fyllde på maten, sååå skönt att han är hemma :)
Dock är han långhårig och hela hans päls är full med frön, smuts och tovor, riktig illa. Antinge om vi kan klippa bort det värsta själva, annars får vi ringa veterinär och kolla om vi kan få en tid snart för rakning…
**Så skönt att han är hemma,påminer mig dock om en annan sorglig histoia :(
**En katt försvann, ägaren gav den 2 dagar att komma hem, katten kom inte hem h*n ryckte på axlarna och brydde sig inte om att anmäla den till polisen, att knacka dörr hos grannarna, kolla med katthem eller sätta upp lappar, ingeting, så hemskt, stackars lilla katt är säkert död idag :'(
Men nu ska jag glo tv, vill ju mysa med katten, dock vill jag nog inte ha den smutsgrodan i min säng :P Ville bara skriva av mig då jag börjat oroa mig och blev så lättad när jag såg honom :)

Vad skönt att missen kom hem som han skulle. Jag skulle rekomendera att raka honom då tovor kan orsaka sår som kan bli inflammerade som man inte ser under alla tovor.
Ja jag vet inte heller hur folk tänker ibland, det är så många människor som är så fruktansvärt känslokalla =( Jag lider med alla dessa missar som inte får någon kärlek och uppskattas för att de är underbara djur.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#1 Jo syrra hade redan planerat att han skulle rakas nu framåt sommarn då han fått endel svåra tovor i tex armhålorna och jömskarna(?). Dock är frågan, är det vanligt att dem får tovor där eller är det nåt vi kanske gör fel som orsakar dem? för han får jätte lätt tovor specielt i armhålorna? är en Maine coone
Jag visste inte att tovor kunde blir sår, visste dock att dem kunde göra så att det gör jätte ont där tovan är vid huden, nu ligger han och sover, men när han vaknat till ska ajg även känna igenom honom ordentligt och kolla hur illa tovorna faktist är.
Hur akut tror du det är med rakningen? för syrran kommer ju hem om ca 1½ vecka först? Sen kan det ju även ta tid innan hon får komma in, max 1 vecka borde det ta.
Ja jag menar visst detta var en innekatt och raskatt, men när våran utekatt som är en bondkatt hos pappa försvann gav sig alla i familjen och ut letade efter 36 timmar. Det är ju för kärleken till djuret man saknar dem, men vissa verkar inte ha någon kärlek till djuren :(
Uppdatering: Han åt som en häst igår, sen låg han och kurrade högt som en motorsåg på sån favorit plats, under natten hade han även vart på nedervåningen och kollat lägget, nu ligger han utslagen på min matta som han dragit ihop till en huvudkudde :)

Han klarar sig säkert tills din syster kommer hem om inte tovorna är jätte stora o sitter intill huden hårt.
Man skall älska alla sina katter, vare sig de är husisar eller rasisar tycker jag, de är lika mycket värda i hjärtat =) Men många ser katten som om de inget vore värda alls =(
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z