Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 6408 ggr
Kickilu
1

Hoppar på tre ben

I går fick jag se att min katt inte ville stödja på ena bakbenet.Lyfter upp det. Kan inte se att det är svullet eller något sår. Efter natten är hon fortfarande halt. Sätter ned benet men går inte på det. Kan det vara en sträckning? Hur länge bör man vänta innan man åker till veterinären?

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle åka med en gång. Det behöver inte vara benet utan käet eller höften.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Jourhemmet
0

Åk bums!

pip89
0

hur gick det? :)

Cazzos
0

Det låter inte kul.. åk till veterinären så fort de har öppet/boka tid så snart som möjligt (alltså om man måste boka tid innan man åker dit).

Om du redan åkt, hur gick det?

Kickilu
0

Jag rådfrågade veterinären igår när jag var där med en av hundarna. Hon tyckte jag kunde avvakta någon dag till för att se om det blir någon förändring. Hon äter som vanligt. Fast jag kommer att ringa nu kl 9 när de öppnar o hoppas på en tid redan idag. Orkar inte med att hon har ont och man inte vet vad det är. Kosta vad det kosta vill. Håll tummarna är ni rara.

Kickilu
1

Jag fick tid nu kl 10.30.

Cazzos
0

Jag hoppas att det inte är något allvarligt! Men vilken tur att ni fick en tid så snabbt Glad

Kickilu
0

Kan meddela att det verkar som hon varit i slagsmål o kanske blivit biten i sitt bakben. Inget som hoppat ur led eller som är brutet. Kan vara en sträckning. Ska äta antibiotika i 10 dagar och smärtstillande.

Skulle höra av mig till veterinären igen på torsdag o berätta hur det går. Jag hoppas det blir bättre. Annars måste hon röntgas efter 10 dagar o kolla ligamenten o ledbanden.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Hoppas det blir bra med benet nu med antibiotika kuren

Kickilu
0

#9 Ja det får vi verkligen hoppas. Man blir ju orolig även om det känns bättre nu när hon är undersökt. Nu gäller det bara att hon är duktig med sin medicin.

EddaM
0

Hade ett par ungkatter som lekte vilt och då råkade den ena få ett bett i knäet o hoppade på tre ben. Samma kur fick han och han blev bra, men pencillinet pajade hans mage så han fick gå en annan pencillin kur efteråt som rättade till magen på honom. Hoppas nu att din katt piggar på sig snabbt o blir bra =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kickilu
0

#11 Hon är redan mycket bättre. Hon har börjat gå på sitt ben igen. Smärtstillande var nog skönt för henne.Glad Hon äter sin medicin så duktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vad härligt med goda nyheter, nu håller vi tummarna att det fortsätter så här fint åt rätt håll