Frågor kring Avel/löp
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Min hona är hos en hane just nu, lämnade över henne igår hem till dem. Hon hade då löpt i en dag, men inte konstant, och löpte på morgonen innan vi åkte till dem igår.
Hon hade igår kväll inte kommit igång igen med löpet hemma hos dem. Kan detta bero på stress? Hur långt tid kan det max ta för min hona att börja löpa igen hemma hos dem? Hon skulle stanna där tills på Fredag. Tror Ni hon kommer börja löpa igen innan dess? Eller kan det vara så att hon helt avbrytit sitt löp?
Hur brukar det se ut, vad är vanligast "respons" hos en hona som lämnas i ett annat hem under sitt löp för att paras?
Hon har tydligen gjort sig hemmastadd där i alla fall. Hankatten och hon ligger på nära håll bredvid varandra. Inget bråk, revir eller dominans problem.

Man brukar få bäst resultat om man tar honan till hankatten på tredje löpdagen.Din hona kan börja löpa nu eller om tre veckor .Allt är ungefär lika normalt.Så att gissa om hon tänker löpa nu eller sen är helt omöjligt.
Stolt ägare till tre La permer

Kan svara på en fråga då våra honor har behållt sitt löp när de anlänt hos hanen.
*Första honan började fräsa och letade efter ett ställe att gömma sig på vid första gången hon parades. Hon blev lite överraskad vid ett tillfälle då hanen som var väldigt snäll och trevlig såg sin chans och efter det så höll de på resten av tiden. Andra parningen för honan så var det nästan ombytta roller =D Min hona var pilsk och hanen var inte alls nöjd först över att få tjej besök utan satt på en stol och morrade medan min tjej gick omkring och kuttrade. Skämdes, ja litegrann =D
Vår andra hona som var på parning i decemeber gömde sig även hon under en hylla och satt där och morrade medan hanen satt och kuttrade och pratade med henne hela tiden. Dagen efter var de igång och parade. Var rädd att hon kommit ur löp då det var över 2 h bilfärd men hon var tydligen redo.
Det blir att hålla tummarna 
Ibland kan det misslyckas om de inte är en hane som kan ta för sej.
är de nybörjare båda två, kan det ta några dagar. Hoppas att hon inte kommit ur sitt löp.
På tredje dagen brukar jag åka till en hane med mina honor.
Hej igen! Tackar för svar. Jag hörde mig nu för med ägaren som har hanen. Nu var det tydligen så att min hona är villig, men att hanen är avvisande och ger i från sig sådana hotfulla mjauanden som "kom inte närmare mig".
Jag var hos dem en timme igår innan jag åkte hem igen och hanen var så igår också. Han fräste inte och sprang heller ej och gömde sig. Han höll sig alltid i närheten av henne, MEN lät henne inte komma nära. Då gormade han till och gjorde sig stor.
Så nu är alltså hanen problemet helt plötsligt..Hmm..Detta är hans första "tjejbesök". Men han har både visat sig könsmogen genom att lukta på andra katters urin och försökt att sätta på en av deras bekantas katter, men det var en hankatta.
Kan det vara så att han inte tycker om just min hona eller vad är det för fel?
Tror ni att dem kan hinna få till det på ett par dagar?

Kan ju vara att de inte passar ihop, sånt kan ju hända. Även katter kan ha tycke och smak när det gäller partner.
Annars kanske han inte är mogen för att ha dambesök ännu. Hur gammal är hanen? Som skrivits tidigare kan det ta lite längre tid om de båda två är nybörjare.

Visst är det perser du har?De är ju litre sena och har han aldrig haft någon hona tidigare så skulle jag nog ha is i magen och låta katterna vara ihop lite längre än bara till på fredag.
Han är dryga året fyllda. Och hon som äger honom säger ju att han visat sig könsmogen.
Om min hona fortfarande löper fram till fredag så ska jag höra om han inte kan stanna lite längre. Perserkatter kan alltså vara lite segare med att "få till det"?
Hej igen, hoppas någon kan vidare svara på mina frågor!
Min perserhona fick stanna hos hanen ett par dagar längre. Ingen tycks ha hört eller sett att något "hänt" mellan dem.
Men kan det vara så, att dem inte behöver göra skrik och väsen i från sig i fall att dem parat sig? Kan det även också vara så att hanen endast vågat närma sig honan när ägaren inte varit hemma?
Hoppas på svar!

Visst kan de hända att de har parat fast hankattsägaren inte har hört eller sett något.