Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 685 ggr
Engla
0

Varför är katter så underbara?

Berätta för mig varför ni tycker att katter är så underbara och vackra djur! Själv älskar jag katter! Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sessan1
0

Att katter är så underbara är väl att dom kan koppla av på ett sätt som vi människor oxå borde kunna göra oftare! Det ser så avstressande ut när dom vilar. Glad

Älskar_hästar
0

Katter är så underbara för deras lena päls .. Och när dom (de flesta) kommer och spinner och stryker sig mot sina ben .. Och tröstar en i alla situationer .. Och deras smidiga , samt klumpiga sätt att vara på .. Allt med katten är underbart , allt ! Även från att de lägger en hög på den mest otänksamma stället till att de sprider glädje och finns till .. Ja , katter är bara för underbara , haha Skrattande

jennie-w
0

Det är såååååååååååå mysigt att sova med en eller två katter i sängen……..´fast dom tar lite plats förstås.

Pia
0

Precis som # 1 säger, de är verkligen mästare på att koppla av!

De är sådana sanna livsnjutare, tar vara på varje vaket ögonblick, även om de sover gott och länge.

Jag är så fascinerad över att de vill gosa så mycket och ofta - det är en riktig lisa för trasig själ och avkopplande för en otrasig/lagad dito. Deras spinnande och trampande får mig att le och lindrar bekymmer.

Alla deras hyss och krumsprång, påhitt och sattyg, bus och röj - vem behöver TV när man har katter?!

En blöt kattpuss på kinden och ett sällskapligt jamande samtal, kan man önska sig bättre familjemedlem??

Och så är de ju så ofantligt vackra att se på, riktiga små godingar:))

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det mest underbara med mina små katter e att de alltid älskar mig….Det finns inget bättre än när man vaknar till mitt i natten o båda ligger i sängen o sover gott…de hittar på en massa saker som man aldrig trott att de kunnat tänka ut… öppna dörrar o garderober ..

O framför allt e man ledsen eller sjuk så e dom där o tröstar o bara finns där

kristinah
0

Går det att beskriva varför en katt är underbar? Deras utseende, sätt, inteligens, spinnande, livsnjutande…ja, det finns otaliga orsaker till varför man älskar kattor. Det som får mig att smälta är då jag ser att min två kattor ligger å gosar med varandra (fast det händer ju inte så ofta för Joppe vill bara busa=)

Det som också får mig varm om hjärtat är då jag vaknar till och konstaterar att jag har en eller båda med mig i sängen. Rör jag på mig börjar killen spinna som en hel maskin. En kattpuss är väl livsnjutning på hög nivå.

Jenna-Gun
0

Ah, det finns ju inget mer att skriva om dessa underbara väsen.

Håller med er om alltihop.

Veduran
0

*håller med alla övriga* Skrattande

Pia
0

Några fler svar?

PollyBoffin
0

För att de är det? Det är ett bra svar!Flört

De som inte gillar katter brukar säga att de är opålitliga och lömska. En del verkar tro att katter är onda! de tycks glömma bort att katten är ett djur, den har i regel en helt naturlig anledning till att betee sig som den gör!

Jag älskar både katt och hund, katter för att de vill vara så nära och blir så fäst vid en. Hundar för att jag älskar dressera och träna med dem (går att göra med katt också, men inte i lika stor utsträckningGlad)

modellflickan
0

Vackra att titta på, graciösa djur, pålitliga, charmiga, härliga personligheter, och helt enkelt goa djur på alla sätt och vis. :)

Anna77
0

#5 underbar bild!

katter laddar mina batteri och gör så att jag mår bra! Jag måste ha dessa underbara djur omkring mig annars mår jag dåligt..katter är som en underbar drog!!!!! Finns inget som inte är bra med katter.. de är mjuka och goa och sällskapliga omtänksamma, de ljuger aldrig och snackar aldrig skit om någon, de är helt ljuvliga!

Titti
0

En fråga som inte jag kan svara på i alla fall. För kattor är underbara helt enkelt! Ögonen, pälsen… Allt…! Och när dom lägger huvudet lite på sned, när dom tigger åt sig en godbit. Flört

pjuck1
0

Jag tycker att de är underbara för att de är självständiga individer. Opålitligheten ligger väl i att det helt enkelt krävs en del för att få deras förtoende, har man väl fått det så är de den trognaste vän man kan ha.

modellflickan
0

#12 Stämmer så bra. En katt är ärlig och ljuger aldrig som människor kan göra. En katt varken bedrar eller trycker ner. Helt enkelt underbara varelser.

mikal
0

För att dom är så håriga!

Skämt å sido. Men pälsen är ju underbar - trots min allergi.
Det är ju för mysigt att klia katten under hakan och uppe på
huvet där dom är som lenast.

Och hur dom tyr sig till en, särskilt när dom ska få godis. Flört
Deras personligheter. Ena katten totalt olik den andra.
Nya galna upptåg varje dag. Skrattande

Att dom är som dom är, det tycker jag är det underbara med dom. Jag är pälsallergiker med två katter men jag skulle aldrig
drömma om att på något sätt göra mig av med dom eller
lämna bort dom.

Dom är ju som sagt helt underbara. Skrattande

Micke.

Kokoskorven
0

vår katt, charlie, gick bort för ettv tag sedan, han hade funnits hos oss i fjorton år…o, vad kan jag säga ….saknaden är olidlig…men, samtidigt förstod vi att det inte fungerade utan katt, ingen, ingen någosin kan ta hans plats,….men nu har vi hittat en underbar  liten sak som kommer hem till oss om en månad….han ersätter inte vår Charlie, men han är en ny underbar liten egen….helt otrolig….liten blå sak…:)

Highlandertess
0

Deras egna personligheter. Ingen katt som vi haft har varit den andra lik :-) Och så är de så kärleksfulla och goa. Älskar katter!

troja
0

_Katter är underbara för att:
- när man är glad så kan man leka med dem.
- när man är trött kan man sova med dem
- när man är ledsen kan man gosa med dem

Katter i levande nallebjörnar!! Skrattande_

Puma77
0

De luktar så underbart gott. Att borra ner ansiktet i den där underbart härliga pälsen och andas in den ljuvliga doften av sin lilla älskling. Finns det något mysigare.

//Pia

Pia
0

Mysig tråd det här!

mammaru
0

När jag är mycket ledsen eller har sorg, kommer min katt och stör hela tiden. Han tränger sig på och tvingar mig att titta ut ur den ledsna bubblan.

När jag är sjuk kommer han också. Det har betytt mycket för mig.

Engla
0

mammaru: Vilken härlig och fantastisk katt du har!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis