Undervikt?
Jag är orolig för min honkatt och vikten. Hon vägen 2.5 och andra katten (hanen) vägen 3.5, de vet ja ju att hanarna väger mer. Men hon är så benig och tunn.
Hur vet jag om hon är undernärd?

Hur gammal är katten?
Man ska kunna känna revbenen men inte se dem.
Jag har ju nyligen sålt Colinas kullbror.Colina vägde innan hon blev dräktig 2.9 och hennes bror vägde 3.8.Båda två är i lagom hull.
Stolt ägare till tre La permer
hon är 7 månader. de är ju svårt å se för hon är långhårig. men ryggkotorna känner man oxå väldigt tydligt :S
I den åldern tycker jag att dom brukar vara lite spensliga.
Jag har en hona som är snart sex år gammal. Hon är en liten katt i storleken och väger kring 3-3,5 kg. Jag känner hennes ben tydligt. Syns gör de inte, kanske om jag skulle raka henne men inte annars. Hennes höfter känns också tydligt och ryggkotorna.
Hon har alltid varit sådan. Hon äter som hon ska, har ingen mask, mår bra, det är full fräs på henne. Hon river runt lite här och var. Hon ligger heller aldrig i underläge trots att hon har tre kompisar som väger från 4 kg-9 kg. De får stryk allihopa.
Verkar hon må bra, hon äter bra och det är full rulle på henne så skulle jag inte vara orolig. Dessutom har hon nog inte vuxit klart om hon är 7 månader bara.