Steriliserad katt med problem
Hejsan..
Jag steriliserade min honkatt på 8 mån i tisdags noch fick åka tillbaka till veterinären idag p.g.a att hon va dålig.,
När vi kommer dit så visade det sig att hon hade 40 graders feber och buken va fylld med någon vätska.. Hon stanna kvar över natten.
Är det vanligt? Har det med operationen att göra? Hur går man till väga med betalning om det (som jag tror) är orsakat av operation??

Det är ovanligt med komplikationer efter kastrationer.Är det direkt relaterat till kastrationen så brukar veterinären stå för det.
Hoppas att din katt piggar på sig och frå komma hem snart.
Stolt ägare till tre La permer
Ok. jag får vänta och se tills jag får svar ska ringa dom vid 8:00
Hoppas hon bra bra snart!!
nu har vi äntligen fått hem våran katt. hon fick övernatta två nätter p.g.a hög feber.. Veterinären menar på att det inte va operationen som orsakade febern och vätskan i magen.. Men då är frågan vad var det då???? Vi har ju betalat en hög summa på kastrering av henne ska vi behöva betala ännu mer, när hon blev sjuk precis efter operation..

#4 Vad trodde veterinären att det berodde på då?
Även om det är ovanligt med komplikationer efter kastrationer så finns det ju alltid en risk med infektioner etc. Får djuret en infektion efter en annars lyckad operation så är det ju inte veterinärens fel… Skönt att du fått hem katten nu iaf. :)
veterinärerna vill ju självklart inte att det är deras fel. Däremot har man väl inget att sätta emot med heller.
fick inget svar på vad det kunde bero på :S men huvudsaken är att hon är hemma.. men verkar dålig fortfarande men det är väl all medicin hon fått i sig antar jag,. Så hon är säkert piggare om några dagar :)
det va ingen infektion iallfall…