Motaväcks kattskrämma
Vad tror ni om denna?
Det verkar ska vara snällt mot djuren och att det bara kommer att vara obehagligt för dom att stanna där. Men jag skulle antagligen ändå känna mig lite elak mot katterna.
Och sen kan det ju vara lite svårt om man själv vill kunna ha sina katter ute i en rastgård t.ex. Och eftersom det täcker 200 kvm lär det ju kunna höras inomhus. Så kanske är det där bara något för dom som inte har egna katter.
Men sen undrar jag även på hur det kommer bli om någon inom tätbebyggt område använder sig av en sån där. Kommer det att stressa katterna som bor i närheten tro?
Visst den är inte igång hela tiden, men inom tätbebyggt område kan jag tänka mig att det kan hända om och om igen att den startar.
Så jag är en aning tveksam.
tycker det låter hemskt om alla katthatare skull skaffa en sådan. Det påverkar säkert katter inomhus o om du har tänkt gå en koppelpromenad.Kan det verkligen vara lagligt .
Hittade ett svar på deras hemsida "Ljudet sprids ut från skrämman i en sektor ca 98 grader framåt."
Så då sprids inte ljudet hur som helst åtminstone.
Det finns massa olika saker som ska skrämma bort olika djur. Nä det känns lite tveksamt kan jag tycka.
Det känns inte okej att sätta upp något som antagligen kommer göra det obehagligt för djur som går i koppel dessutom.
Nu är det här inget jag ens funderar på att göra. Men om jag skulle bo i botten av dom här lägenhetshusen så skulle jag antagligen göra det väldigt obehagligt för grannarnas katter. Och då är väl risken att dom börjar finna sitt hem obehagligt.
Och det är ju heller inte rätt hur mycket man än ogillar att katter springer fritt.
läste en artikel i lokaltidningen om en man som fick sina saker nerkissade av utekatter och var inte direkt glad över detta.
I artikeln kunde man läsa att han hade köpt en kattskrämmare, dock inte vilken typ. Men katterna som härjade på hans tomt hade till och med kissat på den, så frågan är ju hur pass verksamma de är egentligen?
Men hur gör man då om man bor i ett radhusområde som vi och många andra gör? Om någon av våra två närmaste grannar sätter en sådan på den lilla gräsplätten vi alla har på baksidan, skulle det då störa mina katter inomhus?
#3 Som jag fattat med den där sorten så ska den sitta på någon pinne. Och det stod ju även om att det var en som hade klagat på produkten och då visade det sig att det var en döv katt som alltså inte hörde ljudet. Så det låter ju som att det ska funka.
Jo det är den risken jag funderar över. Och även om man köper den som är till för att skrämma katter så kan den ändå vara obehaglig för andra djur. Så det låter ju inte som en särskilt bra lösning.

Det finns kattskrämmor som skvätter vatten på inkräktare, det verkar vara betydligt bättre!