Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4554 ggr
GoneRaven
0

Bäddar eller Igloos

Vilken typ av sovplats föredrar ni?

(Till både större och mindre katter)

Cindy
0

Mina föredrar huset och hängmattorna i golv-till-tak klösmöbeln. Iglo var poppis när de var små.

Är dock sugen på att köpa ett korghus från Happy-House som vi precis fått in i butiken. Skitsnygga och robusta, så katterna kan ligga både i eller på. Tror det kan bli uppskattat :-)

Vänliga hälsningar
Cindy

GoneRaven
0

Okej, låter supermysigt Glad

Happy House? vad är det för nått?

Cindy
0

Det är ett holländskt märke med supermysiga och snygga bäddar.

Ursäkta den fula länken, skriver från mobilen, men här är huset jag skrev om:
http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=0&prodid=11201&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3F

Vänliga hälsningar
Cindy

Destany
0

mina tycker om elementbädden. Puma ligger alltid i den =)

Cheapo
0

Elementbädd eller hans papplåda som han älskar, liggar Ansgar oftast på här hemma!

[Thiah]
0

Här ligger vi där det är varmt, just nu nära elementet i sängen eller på husses dator. Glad

GoneRaven
0

#3 Åh va sött! Förstår att du är sugen på att köpa ett sånt Glad

#4,5 & 6 Himla nice att elementbädden blivit en sån succé. Här har vi ingen och det beror mest på elelmenten som inte är byggda på ett sätt som gör att de skulle gått och fästa elementbäddar på.. men troligen så blir det såna om vi flyttar en dag Glad

Vilken sovplats tycker ni fungerar bäst för större katter? Mindre katter?

[Thiah]
0

#7 vi har ingen speciell elementbädd men har det så bra att gardinen lägger sig på sängen och därmed över elementet. Lillflickan älskar att sova där.

GoneRaven
0

#7 Åh, då hänger jag med. En sådan sovplats är minst lika bra Glad

AgnetaB
0

Min skogkatt älskar att ligga i sin bädd i badrummet då det är varmare där

pga att jag har på mera golvvärme där(har i hela huset men är lite snål). Jag

ska ju förhoppningsvis få hans igloo snart som jag beställt o ska ställa där

istället.

Spännande o se om han gillar den bättre.

GoneRaven
0

#10 Okej, det låter ju värsta mysiga! Enda nackdelen med igloos som jag ser det är att man måste vara noga med storleken. Det är inte så många som fungerar till både de mindre och de större katterna.. (pga kattens storlek alltså)

AgnetaB
0

Ja visst är det , jag vill också vara kvar där inne :)

Jag har aldrig haft en igloo förut o antog att jag skulle ta en som verkade stor

för är den för liten kan han ju ej ha den. Jag ska också köpa en kattunge

men då kan jag väl beställa en mindre till den el hur menar du?

Jag har valt 3 st som de skulle ta hem så jag fick kolla på dem innan.I den

ena ingick det ett set på 3 st också o var ett bra pris så tänkte ev ge bort 

någon till vårat  katthem (när de nu kommer).

GoneRaven
0

Jag menade bara att om man har en lite större katt så måste man vara extra noga med storleken på igloon. En kattunge å andra sidan kan i stort sett ha vilken storlek som helst. Är den för stor för kattungen så kan den "växa i" den så att säga. Det är så svårt och se på en igloo hur stor den är i jämförelse med den som ska ha den… det är då måttbandet är bra att ha :)

AgnetaB
0

#13   ok  undrar om 46x37x43 är lämpligt till vuxen norsk skogkatt?

GoneRaven
0

#14 Är osäker men det känns lite litet… vet du mer om storleken, vilket som är vad.. alltså vilket som är djupet, vilket som är längden och vilken som är höjden?

AgnetaB
0

#15 nej egentligen inte för fått så många olika åsikter om det.På ett

flygbolag ang handbagage så säger de längden x bredden x höjden på en

affär så sa de längden x  höjden x bredden .   De andra som jag kollade på

var mindre så trodde denna var bra i storlek.

När alla kommit så ska jag iaf kolla på alla o försöka kontroll mäta  dem så får vi se om jag tar flera.

GoneRaven
0

#16 Okej, då hänger jag med.

Bra att du kommer tänka på det när de dyker upp. Lycka till! :)

GoneRaven
0

Vilken sovplats är bäst till stora katter och vilken är bäst till de lite mindre katterna? Elementsängen har jag hört mycket om och just den verkar väldans populär. Men är den verkligen lika bra som folk säger?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag hade också hört mycket gott om elementsängen och på katthemmet låg det alltid nån misse i den men hemma….icke sa nicke där bemöda sig ingen av de 3 knappt med en blick. Tror bara 2 av dem ens var upp i den. Inbillar mig ändå att de flesta missar gillar elementsängar

GoneRaven
0

#19 jag var rädd för det, ibland känns det som om vissa saker bara är populära hos andra exempelvis. om man är på besök hos någon så kan de gilla en sak men när de får en likadan så blir det en flopp, kanske just för att de är hemma ;).

men visst verkar det som om elementsängen verkar vara ett undantag?

Cindy
0

Det handlar ju mycket om var bädden finns också. Katter gillar att ligga lite högre och ofta där de har koll på andra. En ratad bädd kan bli poppis om man t.ex ställer den på en byrå. En ratad elementsäng kan plötsligt bli intressant om man hänger den i "rätt" rum. Man får prova sig fram!

Vänliga hälsningar
Cindy

GoneRaven
0

#21 du har en poäng, men ibland så verkar det som om inga medel fungerar. alltså att de hellre använder saker hos andra än hemma. och då känns det ju lite "hoppsan". har man testat sig fram försiktigt och det ändå inte blir någon skillnad så är det nog så att vissa saker inte alls fungerar hemma :)

SaraC
0

Jag brukar lägga en skön dyna på de platser där katterna gärna väljer själva att ligga, om det är möjligt, då syr jag oftast egna dynor så de passar perfekt till vart de ska ligga. Vår ena katt vill gärna ligga uppe på kylskåpet eller på köksskåpen till exempel, så där har jag lagt dynor. Annars ligger de gärna i soffan, fast den ju inte är införskaffad just för dem Flört Den ena vill ligga på ryggstödet och den andra vill ligga på divanen. Det enda de har inköpt som de använder är deras klöspelare med hängmatta och hyllor att ligga på/i. Elementsängar gillar de också, men vi har testat två olika med cirka 1 års mellanrum och vår ena katt (som aldrig kissar någon annanstans än på lådan annars) kissar alltid i dem förr eller senare så vi har gett upp att ha dem framme.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Emma--]
0

Katterna verkar föredra öppna bäddar. Dock tycker jag andra bäddar kan vara snyggare, men det är ju inte viktigast.

Men jag tycker man ska ha framme lite allt möjligt så får dom välja vad som passar Tungan ute Dom brukar ju kunna byta favoritställe.

chilisalsa
0

Alltså nu är jag nybörjare på det här med katter men det är ganska uppenbart att de själva väljer plats… inget man kan styra lixom. Hade en jättefin (som jag tyckte) säng åt dom bara är att slänga tror jag. Tjejen gillade den inte direkt och killen förknippar den med en otrevlig händelse så det är bara att kassera !

Skruvade upp en plastmatta på ett ytterhörn upp till taket och en stor platta därtill under taket som blivit väldigt poppis som sovplats. Temporärt än då det ska målas och inredas med fårskinn tänkte jag, men jag ville se om det användes innan jag fixar det…

Lite inskolning behövdes. Det var dock ett lite halleluja-moment när jag varit bort ett par timmar och de låg där bäge två när jag kom hem ! Glad

Medarbeterare på Kost

AgnetaB
0

#25 Kanske kan ge bort den till något katthem, synd slänga .

Ja mysigt när de blir som man tänkt sig efter allt jobb.

Nertgi
0

Vår pojke ÄÄÄÄLSKAR elementsängen. SÅ mycket att flickan inte får ligga där. Skrattande Vi hade den tidigare i datorrummet, men det var inte så populärt. Sedan hade vi den i köket och då läg de på varandra. Då accepterade flickan inte ens att hon inte "fick" ligga där. Men vi har inte öppet där så mycket för de har en tendens att alltid hitta något att äta på där (både på bänken och på bolvet) så nu har vi den i vardagsrummet och är i ett hörn. Han ser inte så mycket av vardagsrummet då soffan står lite ivägen men han har stenkoll på dörren om någon kommer eller i värsta fall skulle gå.

Annars tycker de om att ligga högst upp i klätterträdet och då ligger de uppe i taket. Har dock funderat på att köpa en igloo eftersom båda även tycker om att krypa in under filtar och gäärna under täcket och kikar lite. Måste alltid komma ihåg att känna på filtar och täcken innan man sätter sig eller rycker bort något. Däremot vet vi inte riktigt vart vi skulle få plats med det då vi bor i en ganska liten lägenhet. :-p

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina cornishar älskar sina sovpåsar.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La Permerna föredrar lite mer öppna bäddar.

Stolt ägare till tre La permer