Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 10546 ggr
Kizmet
0

Efterlyser vitt klösträd!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Baaah. Då vi äntligen hittat ett klösträd som passar in här hemma, både utseendemässigt och storleksmässigt (hörnträd) så visar det sig att de inte har några på lager! Och kommer inte få in några snart heller…

Vet någon var man kan hitta detta träd i vitt förutom på Mucola??

Jourhemmet
0

Har ni vita katter? Annars verkar det väldigt opraktiskt med vitt Skrattande Googla annars på namnet på trädet så kanske ni hittar andra återförsäljare.

Kizmet
0

Nej men vita väggar, och bor inte så jättestort så vill gärna att trädet "smälter in". Han är inte så skitig av sig heller, vår lille busunge Glad

Redan provat att googla men no luck…tänkte om någon kanske har ett likadant träd här men köpt det på ett annat ställe? Eller sett det någonstans…?

Jourhemmet
0

Sök på klösträd här på sajten. Det diskuteras ju lite då och då. Men trädet lär ju inte förbli vitt när lillkissen börjar fälla Flört

[Emma--]
0

Finns många privata som börjar sälja klösträd på bland annat blocket. Då brukar man kunna få välja mellan olika färger också, så det kan ju vara värt att kika Glad

Finns ju tyska e-bay om man vill köpa hem ett ännu billigare.

Kizmet
0

Nu hittade jag en som säljer trädet på Blocket men till dubbla priset jämfört med Mucola (även tyskt, i princip lika billigt som tyska ebay).

Kanske kan vara värt om vi inte hittar någon annanstans. Så fortsätt gärna tipsa om ni sett detta träd någonstans!

Och angående att hålla trädet vitt så får vi helt enkelt chansa. Nu när våren kommer och pälsen börjar fälla är det bad, kamning och furminator som gäller! Om och om igen… Flört

cillisw
0

På swecat.com har dom en hel del klösmöbler i vitt. :)

LinaK
0

Har ett precis likadant som det du visar i huvudbilden. Det köpte jag på tradera. Vet inte om det finns ett liknande upplagt just nu men du kan ju kolla. Kostade någon 1200 inklusive frakt om jag inte minns fel.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Norrbysa]
0

Jag köpte ett ungefär likadant träd i vitt på tyska ebay.. Kostade staxt under 700 kr inkl. frakt till dörren. :-)

skrev en tråd här när jag köpte det: http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=06169bad-35c5-4cfa-9fe0-46be5d0f4a40

De där träden är lite sisådär i kvalitén dock.

Jag ska sälja mitt och köpa ett från det danska kattens.no1 som jag hört är bättre.

Jina
0

Jag har exakt ett sånt i "beige". Det är ljust beige, inte långt från vitt. Tycker färgen är fin!

AgnetaB
0

#10 den färgen tycker jag är bäst, varken vit el beige liksom. vad heter märket på erat?

Har hittat tråd ifrån Leo Pet i Sverige o tycker det var ett bra pris på dem också. Det var på någon bengalsida.

Jag skulle vilja ha ett som ej är så stort så det gå upp i taket o då undrar jag om det blir skrangligt. Någon som vet?

Jina
0

Det jag har är exakt det i trådstarten. Fick hem det häromdan och katterna älskar det!

Trädet i #9s länk är en mörkare beigebrun (haft sådant tidigare).

[Sniff]
1

Någon som har erfarenhet av Mucola? Låter intressantOskyldig

Cindy
0

Kattens No 1-möblerna kan man beställa i vitt.
www.zoomarknad.se

Vänliga hälsningar
Cindy

Jina
0

#13 Jag är nöjd. Bra mailservice från dem och trädet kom riktigt snabbt :)

AgnetaB
0

Jag har hittat billiga träd av märke Leo pet här .

www.wpbengal.se

Är det någon som vet om de är bra ?

Jag gillar D08 el M03. Någon som vet något om dessa träd?

Tyckte de på zoomarknaden var lite dyra men kanske har bättre kvalite.

Jina
0

#16 Dom är väldigt dyra! Köp direkt via tyska eBay istället så får du ner priset till hälften (dock tycks Jago24 på eBay knappt ha några träd just nu).

AgnetaB
0

Tack Jina. Jag har tittat där förut o man blir ju alldeles kollrig av allt.

Det blir ju billigare på Ebay men vet ej om jag orkar fixa med allt på tyska. Jag förstår tyska rätt bra  men lite skillnad med sådant här med betalning mm.

TS varför vill du ej ha ett ifrån Muccola?  Är de ej bra?

Cindy
0

#16 Kattens No 1-möblerna håller länge. Klöspinnarna är rejäla och klädda i vävd kokosfibermatta, så de tåls att klösas på i många år.

De flesta klösmöbler med sisalreps-klädda klöspinnar jag sett genom åren håller inte särskilt länge innan man måste byta ut pinnar.

Vänliga hälsningar
Cindy

AgnetaB
0

#20 du pratar om zoomarknadens då?

Cindy
0

#21 Bromma Zoomarknad säljer både Kattens No 1 och ett billigare märke med sisalpinnar (Nobby). Bägge märkena är vanliga i svenska zooaffärer.

Vänliga hälsningar
Cindy

Kizmet
0

Jag hade gärna köpt från Mucola, men de har inte kvar några vita på lager! Har kontaktat dem och de kommer inte få några snart heller, inte så att de vågar lova iaf.

#11 Jina Det jag har på bild i första inlägget är det vita, inte det beiga. Men på Mucolas hemsida är det svårt att se skillnad på det vita och det beiga. De verkar använda samma bild till båda! Kan inte du fota ditt och lägga in här så får man se nyansen?

AgnetaB
0

#23 Finns inte Muccola på ebay för har för mig jag såg det men du kanske ej

vill hålla på där. Finns ju mycket  jag skulle kunna köpa där men verkar

krångligt då jag ej är bra på sådant.  En del saker är ej heller så speciellt

mycket billigare än postorder här hemma o sedan blir det frakt också.En del

saker verkar ej skickas till sverige heller om jag förstod rätt.

Kizmet
0

Jodå, men problemet är fortfarande att de inte har några vita träd längre :) Alltså just det trädet vi vill ha, som är på bild högst upp i tråden!

Det finns en tjej i Sverige som säljer på blocket och tradera och påstår sig ha vita, men de är dubbelt så dyra som på ebay&mucola.

Så om Jinas beiga är relativt vitt satsar vi nog gärna på ett sådant från Mucola! :)

Väntar ivrigt på foto från verkligheten! Cool

Jina
0

Kan testa fota mitt i dagsljus imorgon! Dock står det längst in i rummet, men ändå

Jina
0

Murcolas ljusa / beige / creme

Det står i ett hörn längst in i mitt rum. I nästa inlägg visar jag en del i dagsljus vid fönstret, som gör färgen mer rättvisa.

(lite ombyggt)

Jina
0

Bakerst på bilden är mitt gamla träd, vanlig "Jago-beige". Tycker Mucolas är mycket ljusare!

Kizmet
0

Aha…tack!

Hmm fortfarande lite beigare än vi tänkt oss. Men sen är det vita trädet säkert mer grått, haha! Får fundera på saken helt enkelt!

Är träden lätta att bygga om?

Hälsningar amatören :)

Jina
0

Jina-med-tummen-mitt-i-handen satte upp det "rätt" samt byggde om det på en timme.