Sår på magen!
Har en 1,5 år kastrerad honkatt som har fått några sårskorpsliknande "utslag" på magen, de är hårda och som nåt kladdigt som torkat. det ser inte rött eller svullet ut, hon ogillar att man tar på dem men hon går ut på toa genom kattluckan som hon brukar göra, behövs det åka in till vetrinär för detta eller bör det läka av sig själv?

Har hon nyss blivit kastrerad?
Kan det vara foderallergi eller ohyra?
nej det var i somras hon blev kastrerad och då sa de att det såg bra ut när vi var och tog bort stygnen
Har hon kattkompis som varit hårdhänt med klorna?
jo kanske. hennes storebror är inte kastrerad och ibland blir det lite "skärmytslingar" Jag upptäckte för ungefär en vecka sen att nåt verkade vara fel, hon hade tappat sitt halsband och gnällde när man lyfte henne, men det blev bättre efter några dar, sen såg jag "såren"…
Kastrera brorsan 

Plötsligt uppkommna sår kan tyda på olika sjukdommar o allergi, jag skulle gå till vetten o ta prover på henne för säkerhets skull.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Ny kattlucka/toa?
Vi upptäckte nämligen liknande på vår katt när vi fick hem honom, och det visade sig att det var en skarp kant på vår kattlucka som skrapade mot hans tjocka mage när han gick ut o in. Skrapsår helt enkelt. Så vi fixade kanten (och katten blev smalare) så försvann såren.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
jag var inne med henne idag, hon hade tydligen blivit påkörd och släpad och fått massa skrapsår på magen, men de rakade henne och satte på Antibiotika så hon ska nog bli bra, så om det är nån som ser liknande på sin egen katt så är det lika bra att åka in, hellre en gång för mycket än en för lite…

Nej! Lille stackaren. Hur vet ni att hon blivit påkörd?
Har hon det bra nu?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
det vet vi inte säkert men det är det mest troliga, nu mår non bra hon är lite yr efter narkosen men propsar på att gå ut på toa istället för lådan, hon är en tuff liten tjej…Glad
OBS! Varning för "starka" bilder…
Vad skönt det är att ha innekatter.
Oj då hade ni nog tur denna gång.
Nejmen ojdå, lilla stackaren
Hoppas ni slipper sånt i fortsättningen.