Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 4964 ggr
Imitra
0

Familjeliv

ojojoj, på den här sajten (familjeliv) finns det en kategori som heter husdjur, där jag tycker att vi allihop borde vara inne och kolla..

Det är människor som inte har någon kunskap alls.

Det skrivs rubriker som t.ex "Min katt bajsar inne, orkar inte mer, nu avlivar jag den"

Sen är det dom som undrar varför deras (okastrerade!!) honor, beter sig konstigt och springer omkring i cirklar osv..

Snälla, det känns som att jag är den enda där som står upp för katterna , de flesta förslagen där är avlivning!!

Snälla skaffa er ett konto där och hjälp mig..

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

GoneRaven
0

Har också upptäckt den platsen men undvikit och gå med då jag troligen inte skulle få vara kvar så länge. Blir nämligen så himla frustrerad och förbannad på folk där, att det skulle bli svårt för mig och hålla mig lugn i skrift så att säga.

Imitra
0

Men det behövs verkligen mer kunnigt folk där, det är ju utom kontroll, folk har ingen aning vad deras katter behöver..

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
0

Personen som skrev om saknaden efter sin katt då, dåligt samvete skulle jag vilja säga. Avlivade katten för att den hade börjat bita henne och var dålig i magen + deprimerad. Hon hade ju fått diagnosen av veterinären säger hon men känner skuld. Vilken diagnos???? dålig i magen???

GoneRaven
0

#2 Du har en poäng, klart det behövs kunnigt folk även där, för katternas skull.

Önskar folk inte kunde skaffa katt utan att visa att de vet vad det handlar om.

noir
0

Borde stänga av det forumet och hänvisa dom t.ex. hit!
Min sambo rädda en katt fråna avlivning. han kissa i soffor efter att f.d ägarens tonårspojkar flyttat hem igen. Hon vet att dom måste gjort nått mot katten för kissen blev skev i huvudet efter deras hemflytt.
Så min smabos mor tog katten och lät den vara utekatt på landet, med henens andra katter. Då han var kastrerad hade han inte så mycket att säga till om när mormorkatt (högsta hönset) och hennes dotter vid namn satan hönsa runt honom där ute så nu har han flyttat till en familj i lägenhet och trotts att han reagerar på mörka röster och blir lite rädd så är han fullt rumsren och mår bättre än någonsin!

Hade det inte varit för min smabos vänliga försök hade han varit död :(

GoneRaven
1

#5  Jag håller med dig, de borde komma hit istället och lära sig ett och annat, men skulle de vara villiga och ta in vad vi vet här omkring?

Åh vilken tur att han kunde hjälpa till, önskar alla brydde sig lika mycket.

[Maine]
0

Men varför inte skriva direkt på den sajten, istället för att diskutera de medlemmarna här? Det är väl ändå att tala bakom ryggen tycker jag.. Jag skulle bli förbannad om jag läste på en annan sajt att folk diskuterar mina åsikter och funderingar, istället för att svara mig direkt i den aktuella tråden.

Dålig stil tycker jag! Obestämd

[Norrbysa]
0

Vi kanske kan tipsa om läskiga trådar här, för att gå in på fl och ge råd?

[Maine]
0

Läskiga och läskiga, men man kan ju ex.vis skriva, Här: (länk) så kan det behövas lite goda råd och tips. Mer än så behöver det ju inte vara.

Eller, Här (länk), finns en intressant tråd.

Hur enkelt som helst. Men att diskutera enskilda medlemmars problem så här, rätt upp och ned, usch! Det kan vara ett jätteproblem för vederbörande, och då behöver man inte bete sig som en besserwisser.

[Norrbysa]
0

Jag har kikat lite på fl nu och det verkar finnas kunniga personer som "räddar" trådar där. :-)

Jourhemmet
0

Men nu nämns inga namn så det spelar väl ingen roll om man diskuterar knasiga människor på andra sajter.

IceJossan
0

Jag hittar inte sajten :S

Denna kommentar har tagits bort.
Imitra
0

#12. Familjeliv.se Sen trycker du på forum, allmäna rubriker. och sen husdjur.

Madamej.blogg.se

Imitra
0

skulle uppskatta om någon kan länka till nån artikel här på iFokus så jag kan få en tjej att förstå att det inte är så bra att avla på sin huskatt då marknaden är mättad

Madamej.blogg.se

IceJossan
0

Nu blir jag medlem där så även jag kan dra mitt strå till stacken :)

[Norrbysa]
0

Har rensat i tråden.

Håll er till ämnet och undvik att bråka.

Diskussioner om varandras beteende här på forumet kan ni ta via pm.

[Norrbysa]
0

#16 titta bland artiklarna på hittekatter.ifokus.se

Jourhemmet
0

Nu är Jossan på G i varenda tråd på FL Skrattande

IceJossan
0

Självklart Skrattande

Imitra
0

härligt!!

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
0

Åååååå… i ett inlägg på FL: "katten har börjat kissa i handfatet nu när det är så kallt ute. Vill inte börja med låda inne för då blir han för bekväm."

noir
0

#28 Hahah omg…. kanske ska gå dit med en slägga och slå sönder alla som säger sånt dumt så dom får sätta sig i snödrivan!

Jag har själv utekatter som går ut och gör sina behov men vi ha kvar en kattlåda med sand i på samma ställe som den var när det var små och gick på lådan.  Ibland går dom dit och checkar läget.

Men denna kalla vinter som varit har även den äldsta katten som älskar att vara ute oavsett temp (trodde jag) hållt sig inne, samt använt kattlådan.

SaraC
0

#28 Jag har en "inne"katt som då och då slår en drill i handfatet. Vet inte varför, men det gör oss inget. Handfatet gnuggar i varje fall jag inte mina händer i när jag tvättar mina händer och jag gör rent det minst en gång i veckan. Såklart på en gång om jag ser att han kissar/kissat där. Big deal?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

tessa
0

Ang forumet: Jösses vilka lustiga inlägg en del skriver! Förvånad Höll på att fastna där istället för att kojsa… men blev nu till slut trött i ögonen och skallen av alla tokigheter!

loppan007
1

är tragiskt hur många okunniga och själviska djurägare det finns :(

Imitra
0

#31,32 Ja det är helt otroligt där faktiskt, och det värsta av allt är väl att dessa okunniga människor får ofta råd av folk som är (om möjligt) ännu okunnigare

Madamej.blogg.se

Lusthan
0

Familjeliv är en spännande plats. Jag brukar surfa runt där för att ha något som roar mig. Däremot brukar jag undvika husdjursdelen då den ofta får mig att bli förbannad utom alla gränser, dessutom är stämningen ganska hätsk där och jag gillar inte det. Jag är konflikträdd och det spelar ingen roll att det är andra som har konflikterna. Jag tycker att det är obehagligt ändå…

pip89
0

jag var medlem där i familjeliv förut, men jag kände att jag inte orkade vara med på två ställen samtidigt..