Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3738 ggr
pip89
0

vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

jag har ingen blekaste vad hon är för katt färg.. som ni ser

så har hon ljust på huvudet,mörkare på ryggen och mörkast på svansen… vad ska man kalla det? nån som har nån aning? :)

MonicaLagerquist
0

På min dator ser katten blå-vit ut.

Stolt ägare till tre La permer

pip89
0

tack , och här är en till där man ser hela ryggen

Vosjes
0

Det ser ut som en blå bicolor om du frågar mig! Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Jina
0

Helt klart blå med vitfläck

[Emma--]
0

ser ut som en blandning mellan mina katters teckningar och båda dom är blå bicolor.(stavning?)Tungan ute

Men den ser helt klart ut att vara blå och vit i alla fall.

pip89
0

okey :P ja, jag kan ingenting om kattens färger, så jag tänkte att ni som är lite proffsigare kunde svara på det..Flört

EddaM
0

Som #3 skrev är det en fin blå bicolur du har =) Om du ser lite mönster på henne så kallas det spökmönster.

bicolur står för vitgraden som missen har. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Signe-Jonna
0

Men vilken fin katt! Ser nästan ut som en britt! Glad

pip89
0

#7 jaa, hon har ringar, som en geting på svansen, lite charmigt sådära :) spökmönster? det visste jag inte..kul att veta :)

#8 tack så mycket! ja faktskt, eller hennes mamma är en brittiskt kort hår :) älskar britter men 50% fick duga.. Glad

tessa
0

#9: Min katt har också en "spöksvans =) - är precis som du väldigt nyfiken på vilka färger och mönster mina katter har. Tyvärr visar fotot inte den svagt randiga svansen, men som du ser har våra katter samma färger.

Angående Bicolour - vad innebär det egentligen? Förstår att det har med mängden vitt på kroppen att göra, men vad gör en katt till bicolour och inte "med vitt" (obestämd mängd)?

tessa
0

#10: Dåligt val av bild, Charlie ser så mörk ut på fotot - testar ett annat foto.

#11: Tack!

Har en fråga angående den sida du tipsar om här ovan, och Sveraks sida med liknande bilder..

Men jag vill inte störa TS frågor i denna tråd, då detta gäller mina egna katter - så det vore jättesnällt om du ville läsa mitt svar och fråga i denna tråd, #41 istället =)

Sissi
0

Helt klart blåvit, blåvit-bicolour för att vara exakt.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

pip89
0

#12 hihi.. vad lika dom eSkrattande, bortsätt från att mary har ett mer tillplattat ansikte Tungan ute