Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2749 ggr
malawicilkid
0

ändrat humör?

som sagt min katt är dräcktig. nu senaste två dagarna har hon blivit aggresiv av sig och har börjat hoppat upp på matbordet när man äter och ska försöka ta maten(fast hon har egen) tar man ner henne eller puttar lite på henne som man gjort förr så har hon gått, nu attackerar hon verkligen och släpper inte förrän hon har fått smaka! Lika om man sitter och kollar på tv i soffan så rätt som det är kommer hon och hugger och sparkar med bakbenen mot ens egna ben.

Är detta vanligt? eller vad ska man göra?

Jourhemmet
0

Har hon kanske ont? Det låter inte som ett normalt beteende. Rådfråga en veterinär tycker jag.

MonicaLagerquist
0

Hur långt är hon in i dräktigheten?
Vad får hon för mat?

Stolt ägare till tre La permer

Cindy
0

Du har fått bra tips, kontakta veterinär och se över maten.

Men en sak till, om du ger henne smakbit på bordet kommer hon fortsätta att tigga. Så jag hade vänligt men bestämt fortsatt att plocka ner henne från bordet oavsett reaktion, utan minsta smula.

Vänliga hälsningar
Cindy

malawicilkid
0

Enligt vet. är det två veckor kvar nu och hon är smällfet. varit orolig hela kvällen idag och bäddat om flera gånger. just nu ligger hon och sover på akvariet.

Men det är nte så lätt att låta bli att ge något då hon blir riktigt arg och jag har fått flera rivsår osv. hon är riktigt "bitchig" brukar aldrig vara så innan de här två dagarna…

Cindy
0

#4 Hon lär inte bli mindre bitchig om hon vänjer sig vid att få som hon vill. Den dag du dukar upp festmiddag och inte vill ha katten på bordet så kommer du att ha katten på bordet, om du förstår vad jag menar  Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

IceJossan
0

Om du inte kan fösa ner henne med handen utan att hon attackerar så är vattensprutan ett bra hjälpmedel. Om hon blir arg för att hon inte får smaka så ge henne en kort dusch.

malawicilkid
0

jo jag förstår precis hur du menar:) hehe nja vatten har aldrig funkat för hon älskar att bada och man får passa så hon inte slinker in när man duschar! men jag har nog kommit på vad det var. hon försökte nog tala om att snart är det dags för nu har en unge hunnit tittat ut än så länge:)

Jourhemmet
0

Ahh…då var det att hon hade ont Skrattande

[Norrbysa]
0

Hon kanske behöver mer protein eller liknande. Får hon rätt foder?

[Norrbysa]
0

Sorry. Läste inte klart tråden. :-P

Cazzos
1

Hon har väl humörsvängningar Tungan ute