Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2847 ggr
tessa
0

Ett himla tjöt =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har två grabbar, drygt 4 månader gamla som är otroligt verbala gentemot varandra.

Är nyfiken på om det är "normalt"? Tänk er hur en katt ibland låter när den hälsar på en människa, ett slags uppmuntrande ljud. Inte ett uttalat "mjau", utan en blandning mellan kurrande och ett jamande…

- Detta läte använder sig mina pojkar sig utav mest hela tiden, sins emellan… känner ni igen det?!

Mvh Tessan

EddaM
0

Ja mina katter kuttrar ganska mycket med varandra =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Förresten, är dina hanar till salu? Eller skall du behålla dem? Har en kompis som letar efter en silver mönstrad husis kille =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Emma--]
0

Känner igen det Glad Det använder dom nog mest när dom pratar med varann. 

Ibland verkar dom gå och leta varann och när dom möter varann så brukar dom kuttra. Tungan ute

viktoria91
0

Våra 2 katter pratar också en massa med varandra, särskilt om den ena är i köket och ska ropa dit den andra för att tigga mat av oss Oskyldig

Dessutom så pratar dem nästan alltid när dem springer eller hoppar upp och ner från något. =)

tessa
0

Där ser man.. detta kuttrande är nytt för mig. När jag hade hela kullen så förekom det men nu är det som sagt mest hela tiden =) men det låter väldigt mysigt..

Hawknestgrove
0

Så låter Arne hela tiden….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tessa
0

#2: Tanken har från början varit att placera alla kattungarna i kullen, men då dessa två bröder farit mer illa av sin kattsnuva, än övriga - har jag beslutat att avvakta med placering av dem tills vidare. De mår bäst här hemma, i den miljö de känner sig trygga i och med oss i familjen som de känner. - Om jag får bestämma, flyttar de aldrig ;)