Ett citat.
Fann ett väldans fint citat på en skylt som KKS säljer 
"För dig är de bara katter. För mig är de håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent".

Haha, vilken söt skylt :D

#1 Visst är det
och det stämmer så bra.

Haha, det gör det absolut :D

#3 Det känns skönt och veta att man inte är ensam om att känna så 
KKS säljer flera finfina skyltar med citat och så.
Men jag fastnade för just denna då den känns så himla klockren.
Har aldrig sett något liknande..

#4 Klart man känner så för sina små bebisar! :)
Finns det någon hemsida eller så med de skyltarna, du får gärna pm:a mig adressen om det finns :)
Jag skulle inte köpa den skylten.. texten är inte i min smak.
Men däremot de virkade superfina leksakerna!
Bifogar en länk till dem: http://kks.nu/store/index.php?cPath=78_93

Tack för länken :) Ska kika på leksakerna oxå :)

#5 Visst är det
.
Såg att du fått länken redan så då behöver ju inte jag länka också.
Hoppas du kommer gilla sajten 

#8 tror jag ska beställa lite därifrån sedan :)

#9 Kalas! 
Man slår två flugor i en smäll, får hem finfina saker och hjälper dem fortsätta rädda kissars liv på en och samma gång. Kan inte bli bättre! 

#10 Precis! Det kan verkligen inte bli bättre! :)
Söt skylt
Risken finns väl att elaka människor som inte förstår sig på skulle reagera. Då skulle det behövas en till skylt om respekt ;P haha.
Typ att om det inte går att respektera kissen så är det bara att vända 

#12 Precis! Kan bli många skyltar det där ;)
#13 Bäst man har en lång hall 

#14 Haha precis och utan fönster ;P

#12 du har så rätt!
#6. Håller med. Katter är inte barn och bör inte behandlas så
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
#17 Fast man måste väl se det med lite humor också.
Jag kallar mina katter för mina bebisar men det betyder ju inte att jag ser dom som mänskliga barn för det.
#18. Jo precis det förstår jag, men sen finns det ju faktiskt dom som ser dom som mänskliga och nästan behandlar dom därefter, vilket jag tror är dåligt för dom i längden 
Säger dock inte att de som kommenterat positivt här behandlar sina katter så, men du fattar 
#17 Hur exakt menar du att katter inte ska behandlas? Jag har inga "människobarn" men ser mina katter som mina "bebisar". Jag älskar dom väldigt högt, gör allt för att dom ska trivas och ha det bra, tar dom till veterinären om dom är sjuka, fixar kattvakt om jag ska iväg nån helg (eller tar jag med dom), ger dom bra mat, aktiverar dom, borstar, kammar och pysslar med dom, vaccinerar dom är kastrerade, idmärkta och försäkrade, mm. Är det fel tycker du?

#18 exakt!
#19 Nä kanske inte men det beror väl lite på hur folk behandlar en katt som ett barn. För det finns ju en del likheter trots allt 
#20. Nej jag är exakt likadan!
Syftar på extrema människor som typ låter katten sitta med dom vid matbordet och har en egen tallrik (ja jag har sett det med egna ögon)
#23 Aha! :)
#23 Fast det skadar ju inte direkt så länge katten fortfarande får vettig mat. Kanske inget jag personligen skulle göra för jag vill inte gärna lära katterna att äta på samma bord som vi 
#25. Det är där vi har olika åsikter, jag anser att katten inte mår bra av att bli behandlad som människa!
Men vi lämnar det till att vi har olika åsikter bara, jag vill inte starta något sorts upplopp 

#26 Nu äter mina missar inte på bordet med mig när jag käkar. Men det är ett intressant tankesätt. För tror du att katten bryr sig så mycket om maten är på ett bord eller på ett golv?
#26 Fast jag håller med Dagg här, vad spelar det för roll om dom äter på ett bord eller på golvet?
Katten blir väl inte behandlad som en människa bara för att maten står på ett bord?

#27 & #28 ni har båda en stark poäng.
#28. Det var ett av exemplen som sagt. Att klä katterna i kläder även fast det inte behövs är ju också ett. Men nu kommer jag inte svara mer för jag känner att det blir en otrevlig ton :) Ha en fortsatt bra kväll!
#30 ta det inte som att det är en otrevlig ton. jag var bara nyfiken
Jo kläder utan anledning kan jag hålla med om. Men i övrigt är det ju nästan bara bra om folk skulle se katterna som sina bebisar. Så länge dom förstår att det ändå är katter.
Men många har ju inte kattmaten på golvet av olika anledningar. Så det ser jag inte som ett problem så länge inte katten har typ haklapp och sitter i en babystol och blir matad med sked haha.

#30 Trist att du ser det så, det är ju ett intressant ämne att diksutera tycker jag :)
Håller med dig om kläderna, finns det inga behov så är det fel.