Kattor och Plattor!
Hej! Jag bara undrar hur ni har löst detta med varma plattor på spisen? Hobbe Bobban hoppar ibland upp och det skulle vara okul om han brände sig. Ibland så måste man ju gå även fast det finns värme kvar och man vill ju inte komma hem till en kisse med brända tassar.
Katter e smarta! De verkar känna det på avstånd. Jag har aldrig funderat över det, brukar också ha ugnen öppen när jag har använt den så den ska svalna och min katt har aldrig skadat sig på det… Så de känner nog det på långt håll
Jag har heller aldrig haft problem hitills. Jag visade Thindra redan som kattunge och hon vill inte gå nära. Nu går hon aldrig över spisen ens. Hon kan sitta en halvmeter från spisen och titta men inte mer.
//Pia
Jag brukar sätta en kastrull med kallt vatten på den heta plattan. Plattan svalnar innan vattnet hinner koka upp. Mina katter hoppar bara upp när spisen är tom samt när jag inte finns i närheten. För spisen är aja baja.
Ett litet tips för att undvika brända tassar

Jag gör som BellaMorris, kastrull med vatten på varma spisen. Och egentligen får de inte vara på diskbänken/spisen alls.

Och jag instämmer med #3 och 4!

Jag har inget problem med att mina katter hoppar upp på varma plattor. Jag tror de känner när det är för varmt. Trots det kör jag oxå med kastrull mad kallt vatten :-) Däremot har jag problem med att Mir ibland kan få för sig att hoppa upp och bada tassarna i mitt spaghettivatten!!! Blääää. Kattassar i pastan :-P