Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 6292 ggr
Zorbaaa
0

hjälp! han åt tejp

Min katt tuggade nyss i sig nåt, en plastgrej, antagligen en tejpbit från nåt gammalt paket.

försökte gräva i halsen med en tops men den satt precis så långt ner att det inte gick att få upp.

vad göra nu, hoppas att han spyr? smälter deras magar sånt här? känns halvbra asså..

IceJossan
0

Jag vet inte hur man ska göra i en sån här situation - låta det komma ut den naturliga vägen eller ge något som katten spyr av (om man vet något den mår illa av)??

Sagolika
0

Om den inte klöktes och spydde av att ni grävde  i halsen med en tops, kommer jag bara på kattgräs och ampellilja som den kan spy av.

Annars om den svalt ner helt och inte spyr upp det, så kan man ge sparris (på burk) att äta. Det är mjukt och trådigt och brukar kunna kapsla in saker, förhindra/minska risken för skador på tarmarna och sedan åker det ut genom avföringen. Håll koll på allmäntillståndet samt avföringen. Lycka till!

AgnetaB
0

#2 klöktes?

Hur får man dem att äta sparris?

IceJossan
0

Mina älskar sparris på burk, eller de älskar alla konservgrönsaker. Det är nog inte lätt att tvångsmata katten med sparris om den inte vill äta själv :o

AgnetaB
0

#4 nej antog det . Kanske ska prova o köpa o träna ifall man behöver det akut. Vore ju bra om de gillade det .

Hawknestgrove
0

klöktes är väl detsamma som att ulka. och är inet tejpen för stor, så går det förhoppningsvis bra. klistret på tejpen funkar ju inte i väta….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

IceJossan
0

Många katter äter ju plast så fort se får chansen, och har inte mått dåligt av det.

Har det kommit ut nåt där bak?

Hawknestgrove
0

Ice, du är otålig, hahaha!!! vi får väl vänta lite….. Ungefär  lika knasigt, som vår  gråhund förra veckan…. av nån okänd anledning, så tuggade hon i sig fingrarna på gummihandskar….. Tydligen gott. och hon mår prima…..

IceJossan
0

Haha, men hur lång tid brukar det ta innan det kommer ut då? :P

Hawknestgrove
0

ja… åtminstone ett dygn……

Zorbaaa
0

det har inte kommit ut nåt än och han verkar ok så hoppas att det bara ska komma ut med bajset som vanligt. störande att jag såg den lilla biten i halsen hela tiden men inte nådde ner med topsen.. han hulkade ju lite när jag topsade halsen men ingen uppstötning..

tur att man har en snäll misse iaf som det går att gräva i :)

Hawknestgrove
0

ja du får  kolla korvarna i de närmaste dagaran…..

IceJossan
0

Ge honom räkor med skal kom jag på nu. Det är strävt och kanske fågar upptejpen. Det KAN ju vara så att tejpen, som är så len och lätt fastnar på andra släta ytor. Då kan räksklet kanske få med sig tejpen bort och ut.

[Thiah]
0

+ tänk hur gott det är för människor att äta lite räkor som en kvällsnacks Flört

Zorbaaa
0

ha fattar tyvärr ite att räkor är mat, ha bara leker me dom tills dom är mosade..

Hawknestgrove
0

hur mår han i dag?

Zorbaaa
0

ingen skillnad… hoppas den är utbajsad fast smält

GoneRaven
0

Hoppas det kommer gå bra.

Hawknestgrove
0

har du inte kollat bajset? lite äckligt men det kan vara skönt att veta. kolla korvarna i ett par dagar…..

Zorbaaa
0

jo de ser ut som vanligt

Hawknestgrove
0

kolla i dag igen… OCh då menar jag, kolla ordentligt. Peta sönder det…..