Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4796 ggr
Raggedydoll
0

Olyckan framme, råd?

Nu har olyckan varit framme här hemma, ena katten pinkade i soffan :( (mitt fel!) Så klart pinkade den i skarven där de är trasigt, vad ska man göra för att få bort lukten? Har provat med Piss off men funkar inte så där jätte bra. Luktar än kattpiss :( Är det bara att köpa ny soffa?

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Jourhemmet
0

Asolsprit brukar jag köra med, behöver absolut inte vara så att ni måste köpa ny soffa.

Imasy
0

Dettol tycker jag funkar bra på att få bort urinlukt. Annars kan du testa med handsprit etc, med hög sprithalt i. Jag köpte sådan där Dax ytdesinfektion vid en olycka, och lukten försvann i ett nafs.

Jourhemmet
0

Dettol kan tyvärr vara lite svårt att få tag i Rynkar på näsan

Imitra
0

citron kanske.. det avskyr mina kissar.. och det döljer doften bra

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Imasy
0

Fast spriten döljer inte bara, den tar bort lukten helt :)

Imitra
0

att ta bort lukten för människor är ju superenkelt, det är ju bara skrubba soffan med rengöringsmedel.

Men jag syftade mer på den lilla kattnosen, de känner ju lukten ändå, och då döljer citronen bra :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Raggedydoll
0

Då blir det nog att skrubba och försöka komma emellan dynan där det har gått sönder och skrubba med citron :P

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Maxima06
0

rekomenderar scent stop! http://www.scentstop.se/

Draksak
0

Jag hade en kisse som på sjutton år aldrig blev riktigt rumsren. Det allra bästa jag kunde använda var vanlig ättika. Det är bäst om det kommer på direkt, förstås, men det går bra att hälla på efteråt också. Det luktar ättika ett tag, men det försvinner och tar bort både kattpisslukten och lusten att kissa där. Bara rengöringsmedel brukar inte fungera särskilt bra tycker jag.

Cindy
0

Rekommenderar Urine Off! Den innehåller bakteriekultur som äter upp urinsyrakristall, så man blir verkligen av med kisset helt och hållet.

Har räddat min säng (plus madrass, täcken och sängkläder) många gånger.

Vänliga hälsningar
Cindy

tuska
0

# 10  Det medlet täpper till mina lungor och jag får nå liknande astma, har hört andra som använt det medlet och fått reaktioner.

Jag använder endast massor av ren alsolsprit på strilfläckar  och det blir dagligen.  Har ingen katt kisslukt här hemma. Använde tidigare ättika, men det har jag nu endast som sköljmedel när jag tvättar något nerkissat

Cindy
0

#11 Själv är jag svårt allergisk mot diverse olika rengörings- och tvättmedel, men sover utan problem på madrass jag sprayat många gånger med Urine Off, så det är nog individuellt.

Vänliga hälsningar
Cindy

Raggedydoll
1

Har skurat och dräkt in soffan i citron, sprit, piss-off, och nu ärven tvättmedel men lukten är kvar! blir galen. Problemet är att soffan är trasig och det är DÄR han har pinkat vilket gör att pinket är i fyllningen, dvs skummmadrassen som är i soffan.

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

David
0

Håll ut vänner! Det kommer resultat av ett test om olika medel i nästa nummer av Våra Katter (som kommer under veckan). Där kommer det också finnas ett kanonerbjudande på ScentStop! (som är min personliga favorit)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Raggedydoll
0

oh vad bra David :P Längtar tills tidningen kommer :D (pojkarna har nu husarest dvs data/kattrummet med en tjej tills de har fått göra upp!)

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

blondifire
0

scentstop ! "äter" upp lukt m.m sen är soffan som ny :-)

S*Winsnes Wilda

David
0

#16. Och den är otrolig dryg och har en fräsch doft också :)

Men som sagt, håll ut någon/några dagar, finns en kanonerbjudande i kommande Våra Katter Oskyldig

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...