Rivsår aj aj aj

Aj det där gör ont. Jag har ett 15 cm ärr efter en misse. Fast det var helt mitt fel, missen försökte äta ett bi och det tyckte inte jag och när jag tog i missen blev han rädd. Men ont gjorde det och jag blödde rejält oxå, fast missen blev inte stucken iaf och det var huvudsaken :)
rätt så illa tilltygad den med…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo.. jag tycker att dom är otroligt snabba att få sina klor långa och vassa…suck 
AjjAjj.!!!
Jag har med fått ett par rigäla rivsår tyvärr har jag inga bilder i visa då ingen ville ta kort på mig (sonen svimma o min man blir så stirrig) Men iaf ena gången strök det runt en vildkatt en hane han var mager o eländig, en dag såg jag han vid vägkanten o jag sa STANNA BILEN! Kutar ut som en tok på veteåkern o jagar katten av med t-tröjan o tror det lr ej jag fånga stackarn. (han lever än idag i ett stall kastrerad o blivit en poppis kelkatt i stallet)
2a gången var jag i stallet då kvinnan som ägde gården var bortrest o jag skulle ta in alla 9 hästar fodra och ge kissarna mat. När allt var klart så kom ena kissen han ska gämnt vara i famnen på än o kela. Så jag tog kissen o vi mös igämnter en box, då tittar hästen upp från höet o frustar till varpå katten blir livrädd o försöker klättra upp på huvet. Han fastna med en framtass i näsborren på mig o sen tog han i
halverade min överlätt från näsan o en klo fastna i tandkötten. He*vete vad ont det gjorde. Fick böja mig fram o tillslut lyckades jag få bort katten. Jag gick till medicinskåpet o tvätta det rent på med kompress o gick sen hem. Vart lite styng o jag har ett ärr. Kissen kela så glatt med mig dagen efter jag såg ut som jag hade åkt på 7 svåra år och fått en fin fläskläpp. Jätte kul o gå på min mammas 70års kalas med den läppen 
det var riktigt ajajajajajaj det……näsan…… gud så ont……
7 ja det gjorde on men jag tyckte någ att det känndes värre i tandköttet som klara sig bra ändå. Tror man blir så bedövad iaf i mitt fall var det när läppen vart i 2 delar vart så det dunka i ansiktet det hjälpte mig o jag höll mig lugn. Tänkte skrämmer jag katten nu är det väl ajöss med ännu mer 
Aj! Ursäkta att jag skrattar lite men hur i hela friden lyckas man hamna i en sådan situation???
max otur? sånt där som … sånt händer bara mig? var det så?
Haha stackarn!
Min katt har aldrig skadat mig riktigt illa men för 2år sedan fick jag sådant rejält rivsår och bitmärken så det är prickiga ärr över ena armen och ett vformat ca 15 cm l¨ngt ärr på armbågen efter att en katt fick ryck och attackerade mig när jag solade i gräset ^^ Satt fast ett bra tag i min arm tack och lov gjorde det konstigt nog aldrig ont trots att det rann blod och blev ärrbildning! Lite trist med ärrena bara :P
Jag har nog *peppar peppar* haft tur men för inte så länge sen fick min ena kisse fnattskutt i famnen och får iväg, själv stod jag kvar med klo-startmärken på kind och över ögat. Tack gode gud for bra täckprodukter så man slapp förklara sig på jobbet.
Inga bilder, men jag fick ett par ordentligt duktiga djupa rivsår över bröstkorgen och fina "jag klamrar mig fast för brinnande livet"-hål i skalpen när gammelkatte blev tokskrämd av en stor schäfer som kastade sig ur en lägenhet när vi var på väg upp i trapphuset hos mina kompisar (jag bar henne i famnen)! Ansiktet klarade sig dock, konstigt nog?
Hunden var besökande i huset och smarthuvudena öppnade bara dörren utan att ha jycken kopplad eller koll på att det var nån påväg i trappen, kan säga att det var ju tur att jag inte var en hundrädd gammal tant med skröpligt hjärta, en sån hade förmodligen kunnat dött på fläcken av chocken eftersom lägenhetsdörren var direkt ut mot halvtrappen där man kom upp! Huvudet var alltså precis i lagom attackhöjd när jycken kom utfarandes vilt vrålande i 180!
Lagom chockad, med hysterisk katt som huvudbonad och j-ligt ont efter rivsåren så kom jag mej inte ens för att skälla ut hundägaridioten efter noter, det hade som sagt kunnat vara en gammal tant eller ett barn i trappen istället, hade kunnat gå precis hur illa som helst…
Tjänstehjon åt Bröderna Bus

har fått en del rivsår och bitsår genom åren som zorros matte. han extraknäcker ibland som en djävul och bits o rivs som bara den..Han har kort stubin o kan få ett utbrott när som helst o var som helst..
Puma har rivit mig en gång och det var då jag badade henne o hon började klättra på min rygg. ont som fasen gjorde det..
Tro det eller ej men zigge har aldrig rivit mig under den tiden jag haft honom (1,5 år)
Jag har klarat mig från större rivsår och bett *Peppar peppar* men sambon har fått sig några fina märken på överarmen.
Våran ena katt Saga har epilepsi och under ett anfall så sa jag åt min sambo att hålla ned henne mot golvet med en handduk så hon inte for runt och eventuellt skadar sig, han misstolkar mig och plockar upp henne i famnen… Det hela slutade med x antal bett och djupa rivsår över hela höger armen.

Har inga bilder men för några år sedan så fångade jag in en vildkattunge i stallet o blev illa biten så jag fick käka pencillin. Senast idag blev jag riven lite grann av en Vinter en vacker men rädd katt på örebro katthem. Men det var inte så farligt o han uppskattade godiset jag försökte ge honom ialf =))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag själv har aldrig råkat ut för allvarliga bett eller klös av katterna. Men min sambo har fått erfara lite blodutgutelse …
Hans föräldrars katt, är en hankatt. På vintern när han inte orkar gå ut så mycket blir han istället överaktiv. Sambon skulle leka med honom, katten får ryck och biter honom i armen, sambon rycker till och kattens framtand fastnar i hans underarm, högst upp. Sambon drar i panik och kattens tand drar upp ett gött sår över underarmen ner mot handen. Katten i fråga är vit, men vid denna händelse blev han lite lätt röd i tonen ..
Våra egna katter är dock lite egna. Den lille biter om man busar, men den äldre biter i allt annat utom oss :P Så leker man i t,ex. klösmöbeln, så tuggar hon nästan sönder det :P Förstår inte alls varför det blivit så :P
Hälsningar Astrid :)
Fick också ta stelkramp efter kattbett helt onödigt.
Hade efter mycket om o men lyckats få in en av de halvvilda katterna i en bur
för att kastrera henne(många månaders tillitsträning). veterinären har i vanliga fall en specialbur han föser
över katten i o som har en vägg i så man kan trycka katten o hålla den stilla
mot ytterväggen på buren. Då kan veterinären ge lugnande spruta utifrån.
Kanonbra då jag gjort detta förut. Tyvärr hade han lånat ut den så katten
smet när vi skulle hålla på där o blev hysterisk o jag blev i tummulten
biten. Klantigt av veterinären när han visste jag skulle komma :(
Åh fy tusan man ryser när man läser allas 
När jag och min syrra sov i våningssäng låg katten uppe hos mig. Jag skulle "kasta" ner honom till syrran, men på något sätt hängde han sig i min arm… Han slog med tassarna och en av klorna fastnade i handen på mig. Men det var inte så illa… Sen sitter jag faktiskt med ett stort rivsår på handen nu, det första på jättelänge, för min katt gnagde på min säng i natt och när jag skulle putta bort honom slog han till mig. Han var på sånt där anfalleralltsomrörsig-humör, så det var inte hans fel^^ 
Mina händer är fulla av ärr, mest från kattungar

Ett tips är ju att trimma katternas klor jag klipper av den vassa toppen på min kisse eller filar dem runda med nagelfil när han börjar bli på stygg humör ^^ dock blir dem vassa efter bara en dag igen men man slipper rivmärken på möbler etc :P
jo, de flesta av oss fösöker väl att klippa klorna på våra små monster.Men mina händer blev såna av två hittekatter, som inte gillade att gå in i transportbur. Och det var inte bara rivmärken, det var rejäla bett också.
Vilka trevliga/otäcka historier ni har! Katter är riktiga ****** på att bitas och rivas om de vill. En gång när jag höll i min husis blev han så rädd när grannen borrade i väggen att han bet mig för att springa och gömma sig, rakt i en nerv! kunde inte röra handen på minst 2 veckor.
#22 Jag klipper mina katters klor med jämna mellanrum och som du ser i första inlägget på min arm, det är rivsåret av en klippt klo därför så brett såret på bilden är minimalt jämfört med hur det såg ut när det var nygjort och det blödde oavbrutet i oändligheter då kissen punkterade den tjocka blodådran som ligger där, jätte äckligt då hela armen var i regnbågens färger i i flera veckor, jag har fortfarande ett 20x2,5cm stort ärr längst armen efter min älskling och nu har de gått ett år.
Vill dom kan dem rivas varesig de är klippta eller ej, möbler lär man ju sina katter att inte klösa på.. Även fast allt som har med läder i det här hemmet att göra med är precis omöjligt att inte klösa på 
ja jag kan klippa klorna på två av fyra katter. De andra två är det nog bäst jag låter bli att klippa, för då ser jag ju ut som på bilderna i både mitt och i TS
#24 oj då det var rejäla klor det :O min kisse blir helt chanslös när han är klippt *peppar peppar*
Inte av min nuvarande katt, men av andra katter :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Min katter är (ta i trä) så timida att de aldrig har varken bitit eller rivit mig. En gång fräste den ena åt mig, men det var efter extirpation av fyra tår och han hade jätteont och fräste när han inte kom åt såren pga tratten. Däremot har jag lärt mig att passa mig för hundar i löplina 
Hrm… försök att inte bländas av mina orakade ben…
Mvh, Agilis

#28 Ajaj! Det där såg inte så skönt ut!
#28 Mina kissar skulle aldrig ens tänka på att riva eller bita mig men när en katt blir livrädd kan de göra lite galna saker mina rivsår har skapats av "misstag" då katten helt enkelt blivit otroligt rädd av någonting dock gör det ingenting då han suttit i timmar och bett om förlåtelse men en rädd katt kan göra knasiga saker.
Hihi orakade ben gör ingenting, det får man ha då och då ;) USCH jo det har jag vart med om också att hund j**** drar till så löplinan skär upp hela benet,armen,handen INTE skönt alls det gör mer ont än att bli biten i ansiktet av en stor hund.
Jag har tyvärr ingen men kan berätta ändå =)
I runda slängar så gick det tillsåhär, vi var hundvakt och jag ville att katten skulle se honom så jag bar dit henne (dock några meter ifrån hunden och en grind emellan). Sassa som hon heter blev livrädd och försökte för allt i livet klösa sig loss och jag fick en sån chock att jag blev stel och kramphöll henne vilket slutade med att jag fick två långa och fula rivsår rakt över min nytatuerade mage 
Förövrigt så har jag en katt här hemma som säkerligen har AD/HD så jag har alltid riv och bitmärken då hon har en daglig ritual att anfalla mig haha men jag älskar henne bara mer för det, aldrig att jag haft en sån personlig och egen katt haha 
Inte med flit utan bara om klorna glidit när jag gosat med dem eller när ett finger kommit i vägen vid lek med en leksak. Annars har de aldrig någonsin rivit. Mina katter är ganska lugna och duktiga på att hålla klorna indragna.
Jag har ett ärr över bröstet, försök aldrig att hålla fast en dammsugarrädd katt iförd enbart morgonrock… Ett litet tips bara
Hon fick panik och fick in en tass innanför morgonrocken när hon for iväg och använde mig som startbana..
Har även fått ena handen ordentligt uppriven av en stallkatt som blev rädd och tog sats i min hand.. Lagom lätt att försöka jobba i stallet efter det.
Annars har det mest varit dom små klassiska rivsåren som man får när man är dum nog att busa med katter med vassa klor och tror att man hinner dra undan handen innan de rivs, det hinner man iiiinte 
Sicka eskapader ni varit med om! Jag har varit förskonat trots att jag i höstas tog hand om en skygg kattmamma och hennes ohanterade kattungar. Hela kattfamiljen var grymt snälla från dag ett att hantera!
Riven blev jag dock i måndags då jag så fumligt skulle fånga in mamma katt för klinikbesök. Hon lyckades riva mig lite styggt med en bakklo i handen, men det har läkt fint. Spritade såret hos veterinären =) Jag är bara ovanligt sjåpig när det gäller sår som svider… Måste plåstra om mig, om jag så skär mig lite på ett pappersark =)
Satte däremot inget plåster på då jag brakade in i ett hinderstöd, under en hoppträning med pållen. Skillnad på sår och sår ;)
jag blir riven(och biten) emellanåt, men jag är en sådan person som inte brusar upp för minsta lilla. En enda gång har jag fått penicillin och det var när min sjuka tamråtta bet mig så illa att det blev inflammerat.
lite rivsår och bett är att räkna med när man har djur, och ofta ser det värre ut än det är:)
Plåster ska du akta dig för, de är inte bra för sår utan oftast gör de såren värre och ser till att de läker sakta. Riktigt äckligt kan de bli av dessa plåster.
Nja, själv hispar jag aldrig upp mig när det gäller skador. :)

Jag är faschinerad att jag inte har ett endaste rivmärke efter två veckor med katt ! En gång har jag blivit lätt biten… men då hade jag gott på fingret. Då får man skylla sig själv lixom 
Medarbeterare på Kost
#28 Det där har jag också varit med om, AJAJAJ säger jag bara!
I övrigt så blev jag precis biten av en katt som normlat sett är hur snäll som helst, men av någon anledning blev rädd när det kom en bil med hellyset på. Och efter som denna katt aldrig någonsin gått lös själv ute så var det bara att hålla i…
Det slutade med 3 djupa bitmärken, varav en i djupa böjsenan (tummen). Rivsåren var inte snygga dom heller. Stackars lilla kisse.
Det blev akuten för mig och antibiotika i 10 dagar!
Har tyvärr inga bilder på mina vackra skador haha!
Hakuna matata!

Om det är mindre rispor som inte behöver läkarvård, så brukar jag sätta på Xylocain-salva efter rengöring av såren. Det bedövar och jag tycker även att såren har läkt fortare.

Xylocain… vad är det då. Jag menar om katten slickar i sig ???
Medarbeterare på Kost
Jag kanske har en "märklig" kisse, men jag har aldrig fått vare sig riv-eller-bitmärken… Fast det är ju väldigt tacksamt det!
Men sen så leker jag ju inte med henne med mina händer. Hon har sina vippor och sina leksaker, mina händer finns till henne för gos och kel, inte riv och bit!

Det är nog en rädd katt som är farlig. Det är nog ett riktigt vapen ! En katt som är rädd för att åka bil och kommer lös kan bli riktigt farligt.
Var hemma hos mina päron första gången i går och är SÅ nöjd att de inte blev rädda, jätteskönt.
Medarbeterare på Kost
#41 Hon menar att hon tar det på sina sår om katten river
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja det är smärtstillande. likaså EMLA kräm