Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 6763 ggr
MonicaLagerquist
0

Trakasserier och hot

Den som hotat mig ska veta att det är polsanmält och även anmält till sajten.

Stolt ägare till tre La permer

Imitra
0

oj, det där lät inte alls kul! Hoppas det ordnar sig!!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

IceJossan
0

(Jag utgår ifrån att det är här på sajten något hänt, eftersom det skrivs här)

Man blir så jäkla besviken av att läsa att någon blivit utsatt för sånt… Jag kan inte fatta varför det måste ske?! Herregud, detta är ett forum som finns till för att vanligt folk ska utbyta erfarenheter, få hjälp, tips och råd. Kan man inte hålla det på den nivån? Om man blir arg på någon för att denne har en annan åsikt än en själv måste man väl ändå kunna prata och reda ut saken som vuxna människor, alternativt ignorera personen! Är det så svårt?! Herregud…

SUCK för sånt här skit, det är så onödigt :(

tuska
0

Jag har fått exakt samma hot. har anmält.

Zorbaaa
0

Usch vad besviken man blir!!

Dagg
0

Nä fy vad hemskt! Vad arg jag blir! Finns väl ingen som helst anledning att hotas och inte på ett forum där man ska diskutera.

Minka040
0

Usch! Rynkar på näsan

Jourhemmet
0

Vad är det frågan om, vi är ju alla här för att vi älskar kissemissar???

[Emma--]
0

Va tråkigt med hot. :/

[Norrbysa]
0

Men ursch

tuska
0

Är det bara jag och Monica som fått dessa julbrev ?

Någon mer ?

Josefa
0

Jag har inte fått något (hm än så länge), fast jag är stor i truten. Det är väl någon som inte gillar att man avlar på katter. Och det gör ju inte jag iofs. Fast det är inte jag som har skickat hoten.

[Emma--]
0

är det hot mot avel? :/

Alexej
0

Monica och Tuska! Tycker det är jättetråkigt för ni är både bra uppfödare och har ändå hjärta för hemlösa huskatter.

Den som skrev korten har visad ett jättelåg omdöme och borde skrämmas totalt!!! Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MonicaLagerquist
0

Nej det står inget om kattavel öht men det enda som vi som fått hotet har gemensamt är att vi finns här på Katter I Focus och att vi är kattuppfödare.Vi känner inte varandra och vi föder inte upp samma ras.

Men när någon skriver ett hotfullt brev och skickar det med snigelpost känns det faktiskt inte helt okej.Men som sagt Polisen tog det på allvar och förhoppningsvis gör höjdarna det på I Focus också.

[Emma--]
0

Skickades det t.o.m med post. Låter ju läskigt. Skönt att polisen tar det på allvar.

Josefa
0

Men då behöver det inte ha med Katter i Fokus att göra. Jag trodde det var via PM. Tuska har jagat folk på Blocket. Hur är det med dig MonicaL?

MonicaLagerquist
0

#16 Jag håller inte på med Blocket.

Jag är tämligen säker på att det hör ihop med den här sajten.Vore det för att vi är uppfödare så skulle fler uppfödare ha fått brev.

[Emma--]
0

Jag förstår om du inte vill eller ens borde skriva här vad för hot du har fått.

Men eftersom ni är två som har fått det så låter det ju väldigt misstänksamt att det hänger ihop med iFokus

Det är sjukt att man inte ska kunna delta i ett forum utan att behöva oroa sig för att få hot och bli anmäld. 
Man verkar även ska behöva vara vän med alla och bara sitta och klappa varann på ryggen. 
Finns ju några som blivit anmälda helt utan grund i princip.

EddaM
0

Helt sjukt ju att göra på det viset. Jag har inte fått något brev heller, trots att jag med föder upp. Knepig människa det måste vara för att göra en sådan sak. Jag hoppas att det inte kommer något mer.

Usch o fy för den personen som gjort detta!!!!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Imasy
0

Skulle fler få ett sådant här kort får ni gärna meddela mig om detta.

tuska
0

#16  Monica är inte på hittekatter i fokus och inte på Blocket.

Det vi har gemensamt, det är att vara här på Katter iFokus.

Vi måste ha retat någon oerhört, men med vad ?

Visst är det en mycket sjuk människa som kan skriva allt detta till oss.

Imasy vet exakt vad som står i brevet

kattassen
0

Hjälp säger jag baraFörvånad Detta är ju helt otroligt. Som sagt är det ju någon som bemödat sig med att ta reda på era namn och adresser. Men ni kanske har era uppfödarsajter där det framgår?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MonicaLagerquist
0

#22 Självklart har jag kontaktuppgifter på min hemsida.

kattassen
0

#22 Ja det ser jag nu att ni båda har givetvisSkäms.

Usch det är under alla omständigheter obehagligt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

zabelle
0

Mycket tråkigt och väldigt obehagligt!

Jag har för mig att jag läste om att någon blev hotad inne på Ragdoll iFokus förra året…

Zabelle   

Rosenlind
0

Bedrövligt att någon kan göra sånt mot någon annan. Jag har läst mycket utav det ni båda har skrivit och vad jag kommer ihåg har jag aldrig sett er använda en tråkig eller nedlåtande ton. Tvärtom har jag upplevt att ni varit/är uppmuntrande och kommer med goda råd. Jag själv har lärt mig massor av er. MonicaLage och Tuska stå på er. Vi är många som tycker detta är HEMSKT. Hoppas att personen i fråga åker fast.

blondifire
0

sjuka människor. j e oxå uppfödare men har inte fått nåt.. nån som har nåt emot er 2 låter det som.. jävligt trist iaf.

S*Winsnes Wilda

Mona22
0

Fy vad löjligt av dem. Är de avundsjuka för att ni har så vackra katter eller för att ni säger vad ni tycker? omoget folk är det allafall.Obestämd

Itchy
0

vad är det för hot :S

och vad är det för jävla kromosomfel som skickar sånt Foten i munnen

You can't spell Bitchy without Itchy

Imasy
0

En annan fundering, är ni aktiva på andra forum med samma nick som ni har här på iFokus?

[Forest]
0

30 Man kan väl inte ha samma användarnamn i fokus om det redan är upptaget?

0, Tycker du gjorde rätt att polisanmäla detta. Hoppas att personen ifråga nu får en helt förbjudenhet att vistas på hela fokus då man kan gå via ipnr men har på sitt internet

Fridaaaa
0

hoppas att allting löser sig!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Imasy
0

Nej, inte på iFokus, där kan man ju ha bara ett på alla sajter. Men jag tänkte att det finns ju tex fler kattforum, hundforum etc utanför ifokus-nätverket.

tuska
0

Jag är med i Siames och hittekatter och så här inne med samma nick inga andra forum. Monica bara här inne.

[Norrbysa]
0

Om det är polisanmält kanske ni inte ska diskutera det så mycket.

tuska
0

Har tänkt detsamma så vi få se tiden an härmed

MonicaLagerquist
0

#35 Eftersom att det är Polisanmält som kommer inte jag att berätta vad som stod i brevet.

Jag tillhör ju dem som inte tycker att man ska vara anonym så jag använder alltid mitt namn som Nicl/alias.Tyvärr så innebär det ju också att man lätt blir igänkänd.Men eftersom att jag står för vad jag säjer/skriver och dessutom länkar till min hemsida så är det ju ingen hemlighet vem jag är.

dagdrivarn
0

Ännu har jag inte fått något, jisses låter ju helt vansinnigt!

Vad är det för sjuk person som gör något sådant?

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

pia63
0

Fy vad tråkigt!!

Hoppas allt ordnar sej och att den som gjort det för sitt straff

Folk är ibland inte helt kloka.. ett komplex djur *suckar*

Hawknestgrove
0

Usch stöttekramar till er båda, för ni är ju guld värda!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fridaaaa
0

Alla snälla människor är guld värda! Kram på er alla!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
0

#40 håller med dig!

Gunlog
0

Eftersom det är polisanmält och att sajtvärden är medveten om det hela, samt att Sajtvärd har fått kännedom om vad som stått i hotet, så hoppas jag att sajtvärden har anmält detta vidar uppåt så att den som hotat är avstängd från hela iFokus, om det nu är så att personen som hotat har gett sig till känna.

Jag är här inne lite då och då, skriver inte ofta alls, men var bara tvungen till det nu.

Om nu personen som hotat inte kan acceptera er här inne, varför inte då bara sluta istället för att hota?

Sjukt…

Styrkekramar till er drabbade.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Busangardens
0

#10 Inte julkort men annat och jag vet också av vem/vilka.

tuska
0

# 44 jasså… spännande att få veta vem som roar sej med dessa dumheter

Busangardens
0

#45 I mitt fall så är det personer alla här inne känner så väl och det har inte slutat en för min del. Så det kan vara samma. Vem vet.

Busangardens
0

Hur går det för er?
Kommer polisen någon vart?

Tycker detta är förfärligt som hänt er. Men ni ska veta att ni inte är ensamma att få personer från i fokus efter er. Vissa tycks ha det som hobby att förfölja en och göra livet surt för en men i slutändan slår det tillbaka på dem själva 10 ggr värre.

Styrkekramar till er båda.

[Stampelina]
0

Kramar från mig och mina kissar med. Och massa styrka!! Tycker det är riktigt trist detta som ni råkat ut för, hoppas det upphör nu!

chilisalsa
0

Alltså ibland blir man ju bara matt…

Jag menar hur tänker en sån person egentligen. Själv har jag använt mitt Nick i mer än 25 år på alla möjliga ställen och då är det väldigt svårt att i längden vara anonym. Visst kan man skapa tillfälliga Nick… men jag är övertygad om att det slinker fram vem man är iaf. Ofta kan man se på vad/hur någon skriver och uttrycker sig och dra slutsatser av det och gå vidare. Hoppas att det löser sig iaf och att ofoget upphör !

Medarbeterare på Kost