Våran katt spyr ofta!
Våran katt Shade är snart en 5 årig hankatt (tyvärr okastrerad pga konstigt tänk från pojkvännen) som det senaste börjat spy ganska mycket och ofta.
Vi trodde först att det berodde det nya torrfodret vi köpt (MJAU'S) så vi bytte och det upphörde då, detta var för ca 2 veckor sedan. Med idag så plöstligt rusade katten upp från sängen där han låg och började jama sen spydda han.
Vad kan det bero på??? vad kan man göra?
Min blogg: SweGizmo.se
ta med han till en veterinär. :)
Vad för foder bytte ni till?
finns det nått samband mellan torrfodren? typ fisk, spannmål?
Det kan ju handla om allergi,så om man byter foder och det fortfarande innehåller nått han kanske är allergisk mot så hjälper det inte att byta foder.
Min kisse äter james wellbeloved kalkon, funkar toppen för min katt som spydde över hela lägenheten pga att hon inte tålde hills fodert med kyckling.
Men börja med att ringa veterinär.
Vi hade wiskas torrfoder innan, så bytte vi till MJAU'S, då började han spy, så vi bytte tillbaka till Whiskas.
Han får ingan spannmål alls:s ibland får han smaka på räkor och skinka men det har inte vart några problem med det.
Tack för ditt svar:)
Min blogg: SweGizmo.se
2 Jo det är spannmål i det torrfodret.
Haha…torrfodret du ger innehåller MASSOR med spannmål.

Gör bytet långsamt!
Byt inte tvärt, utan börja med att blanda i några bitar bara, sedan mer och mer och mer. Övergången kan ske på en vecka.
Du bör absolut byta bort från Whiskas torrfoder!
ska du absolut handla foder i livsmedls affär är mjau de bästa, funkar inte de tycker jag du ska överväga att börja med foder från djuraffärn…
spannmål kan ge allergi till katt och är inget dom behöver…. så whiskas är inte bra
…och vill du din kisse ännu mer väl, så handla fodret som sagt i zooaffären