Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3564 ggr
lambero
0

Påkörd katt

Fick se en katt bli påkörd idag :(

Är säkert någon som kommer att sakna katten och jag vet att det finns sidor där man kan anmäla sånt.Dock är inte mina google kunskaper så bra idag är det någon som kan påminna mig?

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

AgnetaB
0

Usch då.

Finns det inte något ställe där man anmäler en saknad katt typ något som kattpolisen el så. kanske man kan ánmäla åt andra hållet också.

Skriv på hittekatter iFokus också de kanske vet något.

donnacorleone
0

Gick du fram till katten och kollade efter halsband och örontatuering?

Blev den körd till veterinären? Där kan de ju också kolla efter chip, och givetvis ta hand om skadorna!

Ring polisen.
Kolla skk.se om den har örontatuering så kan du söka ägarna där genom att skriva in kattens nummer.
Sätt upp lappar
Annonsera på blocket

Men först och främst hoppas jag som sagt att katten är omhändertagen efter olyckan!

lambero
0

Katten överlevde inte tyvärr. Inget halsband. Och det kom massor av bilar efter oss och det var inte mkt kvar av katten när vi väl kunde gå ut på vägen och ta in den till kanten.

LaSadie
0

Skriv en insändare på Blocket om vad som hände och sätt upp lappar i de närmsta affärer med samma meddelande att en katt är påkörd och dog tyvärr

essut50
0

Skriv på olika katthemmens hemsida. Har läst att där brukar dom skriva om påkörda katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lambero
0

Tack för tipsen!